حمایت کارفرمایان از شاهدایی حوادث پتروشیمی ربطی به او نداشت

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی عملکرد مرضیه شاهدایی، نخستین بانویی که در مقام معاون وزیر نفت منصوب شد را ستود و گفت: خانم شاهدایی در دوران مدیریت در NPC موفق عمل کرد.

احمد مهدوی ابهری در گفتگو با خبرنگار پتروشیمی «انرژی امروز»، درباره ارزیابی مدیریت مرضیه شاهدایی که از بهمن‌ماه سال 1394 تا کنون به عنوان معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی فعال است، گفت: خانم شاهدایی عملکرد خوب و حضور فعال داشتند، کاملا مسلط عمل کردند.

وی افزود: شاهدایی درمورد مشکلات پتروشیمی بی تفاوت نبود، آینده و چالش‌های صنعت را رصد می‌کرد و با بخش خصوصی هم تعامل خوبی داشت.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه مرضیه شاهدایی، در سمت مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در مجموع موفق بود، در پاسخ به این پرسش که آیا حوادث پی در پی صنعت پتروشیمی در سال 1395، تاثیرگرفته از تغییر مدیریت NPC نبوده است، گفت: خیر؛ حوادث آن سال، ربطی به مدیریت NPC نداشت، اینها مسایل و ناشی از برنامه‌ریزی‌های قبل بوده است.

مهدوی تصریح کرد: اگر در زمان طراحی موارد HSE، مکان‌یابی، تکنولوژی لازم را به درستی درنظر نگیریم  و الزامات HSE رعایت نشود، هر اتفاقی ممکن است بیافتد.

به گزارش انرژی امروز، پس از آغاز به کار دولت دوازدهم کم کم زمزمه تغییر مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز مطرح شد، اما جدا از نوع عملکرد مرضیه شاهدای، در انتخابی که صورت گرفت و جابه جایی پیش رو، «جنسیت» نیز حائز اهمیت است. مرضیه شاهدایی نخستین بانویی است که توانست در جایگاه معاون وزیر نفت قرار گیرد و انتخاب یک «زن» در این جایگاه برگ برنده ای برای دولت یازدهم در بخشی از اذهان عمومی، بود؛ اما اکنون نیز تغییر مدیریت NPC به همان میزان مهم است چرا که بسیاری از افراد منتظر هستند ببینند بانوی منتخب اسبق، اینبار در چه جایگاهی قرار می گیرد، آیا ارتقاء می یابد یا دوباره «زن» با جایگاه معاون وزیر، وداع می کند.

از سوی دیگر، گرچه بانوان کشور ازنگاه مردانه ای که بر رئوس مقام های دولتی حاکم بوده رنج کشیدند اما بیش از حضور زن، در مناصب ایران جای «شایسته سالاری» خالی است؛ گوهری که سال هاست گم شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن