به‎روزسازی تجهیزات، ضامن شتاب‎ پروژه‎های حفاری

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: تعمیرات دوره ای (اورهال) و به روز شدن دستگاه ها و تجهیزات کاربردی موجب پاسخگویی به تعهدات کاری در زمان مشخص و شتاب بخشی در تحقق برنامه ها می شود.

به گزارش انرژی امروز، سپهر سپهری روز یکشنبه (۲۳ مهرماه) در جریان بازدید از سایت بازسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران در اهواز، توسعه فعالیت های این سایت، استفاده بیش از پیش از توانمندی های داخلی و پیمانکاران مجرب، کاهش زمان تعمیرات و افزایش کیفیت کار را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء و روزآمدی دکل های حفاری و تجهیزات خدمات فنی و تحصصی افزود: پشتیبانی از عملیات حفاری در گستره مناطق نفتخیز کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این راستا برنامه ریزی تعمیرات دوره ای ماشین آلات و تجهیزات در پیشبرد اهداف حفاری بسیار مهم است.

در این نشست که قائم مقام و معاونان مدیرعامل در عملیات حفاری و خدمات تخصصی، مدیران و مسئولان عملیات حفاری خشکی و مدیریت های سیمان و انگیزش چاه و سیالات حفاری حضور داشتند، مدیر سایت بازسازی گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو را ارائه داد.

 کاهش ۳۰ درصدی هزینه بازسازی دستگاه های حفاری خشکی

مدیر سایت بازسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمینه بهینه سازی هزینه ها توضیح داد:  تغییر در نحوه انجام کار، ایجاد رقابت میان پیمانکاران و مهندسی و نظارت متخصصان شرکت موجب شده که هزینه های بازسازی هر دستگاه حفاری خشکی بر اساس شرح کار از حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به حدود ۸۰ میلیارد ریال کاهش یابد که این امر از نظر صرفه اقتصادی بسیار ارزشمند است.

بیژن سیستانی با بیان اینکه از زمان آغاز بکار این سایت تاکنون تعمیرات اساسی و بازسازی کامل هفت دستگاه حفاری با موفقیت صورت گرفته است، گفت: این سایت در زمان حاضر ظرفیت بازسازی ۶ تا ۷  دکل را در سال دارد که این عدد تا ۱۰ دکل نیز قابل افزایش است.

وی افزود: از ابتدای امسال مراحل بازسازی و تعمیرات اساسی (اورهال) سه دکل حفاری به اتمام رسیده و بازسازی حداقل ۲ دکل دیگر تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

مدیر سایت بازسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: سایت بازسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری به عنوان بزرگترین سایت در نوع خود در کشور محسوب می شود که در منطقه ۹ هکتاری طرح مرکزیت شرکت در اهواز احداث و فعالیت عملیاتی خود را از بهمن ماه سال ۹۵ آغاز کرده است.

وی افزود: در این سایت ظرفیت بازسازی همزمان چهار دکل حفاری پیش بینی شده و دارای بخش های جوشکاری و سازندگی، سند پلاست و رنگ آمیزی، مونتاژ دستگاه ها و تجهیزات و سیستم انبار داری پای کار است.

سیستانی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از توانمندی های عملیاتی و فنی و برخورداری از متخصصان با تجربه و کارکنان ماهر شرکت، حدود ۱۴ پیمانکار بخش خصوصی نیز با این مجموعه همکاری دارند، اظهار کرد: براساس جدول کاری زمان بازسازی هر دستگاه حفاری ۶۰ تا ۷۵ روز محاسبه شده است.

سیستانی اظهار کرد: علاوه بر تعمیرات اساسی دستگاه های حفاری، بازسازی پمپ های فشار قوی تزریق سیمان و اسید (پمپ تراک) در این مجموعه انجام می شود که تا بحال سه دستگاه بازسازی و نوسازی شده و سه دستگاه در دست بازسازی است.

مدیرعامل و هیئت همراه در ادامه ضمن بازدید از قسمت های مختلف سایت در مراسم ترخیص سه دستگاه پمپ تراک بازسازی شده سیمان و اسید شرکت کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن