هنوز زود است بازار به ترامپ واکنش نشان دهد

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی IEA با تاکید بر اینکه اوپک 86 درصد به تعهدات خود پایبند بود در خصوص تاثیر موضع ترامپ در برجام و تنش در عراق بر بازار نفت گفت: هنوز زود است که بگوییم این دو موضوع ژئوپلیتیکی چگونه ادامه خواهند یافت و تاثیر آن‌ها بر قیمت نفت در بازارهای جهانی چقدر خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» فاتح بیرول، در حاشیه نشست دانش جهانی در سئول در مصاحبه با رویترز در خصوص اینکه تنش در عراق بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان و تصمیم ایالات متحده برای لغو توافق هسته‌ای با ایران، چه تاثیری بر بازار دارد، گفت که هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد اثرات این دو خطر ژئوپلیتیکی بر بازار نفت اظهار نظر کرد.

او گفت «هنوز زود است که بگوییم این دو موضوع ژئوپلیتیکی چگونه ادامه خواهند یافت و تاثیر آن‌ها بر قیمت نفت در بازارهای جهانی چقدر خواهد بود».

بیرول ادامه داد «این موضوعات به ما گوشزد می‌کند که نفت و مسائل ژئوپلیتیکی به شدت به هم وابسته هستند و از این پس هم همین‌طور باقی خواهند ماند. امنیت نفت یک موضوع بسیار مهم و حیاتی برای تمامی کشورهاست».  

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی IEA در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید که پایبندی اوپک به تعهد خود 86 درصد بوده است.

فاتح بیرول، گفت: اجرای تعهد اوپک حدود 86 درصد بود، این مقدار بیشتر از گذشته است، اینکه آیا اعضا اوپک به توافق کاهش تولید ادامه خواهند داد یا نه در ماه نوامبر مشخص خواهد شد.

بیرول گفت: اگر آن‌ها این توافق را ادامه دهند، احتمالا برای سال آینده، بازار به تعادل مجدد خواهد رسید. همین الان هم مشاهده می‌کنیم که میزان ذخایر بازار از آن مقداری که همیشه بوده است، بیشتر است».

اوپک و دیگر تولید کنندگان غیر اوپکی به همراه روسیه برای کاهش تولید نفت به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند و این توافق تا ماه مارس 2018 به پایان می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن