سدسازی نباید ضدتوسعه باشد مطالعات طولانی‌تر شود تا حرفی نماند

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه «سد تنها یک واژه و سازه است. سد باید شناسنامه سیاستی و هدف داشته باشد»، تصریح کرد: باید مشخص باشد که زنجیره ماقبل و بعد سد چه زنجیره‌ای است و برای چه ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، ستار محمودی امروز در چهارمین کنفرانس بین‌المللی رفتار بلندمدت و فن‌آوری‌های نوسازی سازگار با محیط‌زیست سدها (LTBD2017) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد؛ افزود: متخصصین سد پایداری سد را مورد توجه قرار می‌دهند که کاملا درست است؛ اما سد باید ما را به هدف برساند. 

وی با بیان اینکه «شاید در دنیا به سد اینگونه نگاه نکنند؛ اما در کشورمان بعضا نظرات گوناگونی مطرح است»، افزود: سدسازی ما منافعی را برای مناطقی به صورت پایدار باید برساند و ضدتوسعه نباشد که این مساله به سیاستگذاران باز می‌گردد.

محمودی گفت: در سدسازی مسائل محیط زیست به صورت اعلا باید دیده شود تا پس از بهره‌برداری از سد همه ذینفعان سپاسگزار باشند. اگر غیر از این بود؛ پیوند اجتماعی ما قوی نبوده است. 

وی با بیان اینکه «در سدسازی اجازه دهید دوران مطالعات طولانی‌تر شود؛ اشکالی ندارد»، خطاب به سدسازان تصریح کرد: اگر ۱۰ سال مطالعات زمان برد و به نتیجه نرسیدیم، بگذارید دو سال دیگر هم مطالعه صورت گیرد؛ اما حرفی باقی نماند. این کار در راستای توسعه پایدار است. 

سرپرست وزارت نیرو همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی رفتار بلندمدت و فن‌آوری‌های نوسازی سازگار با محیط‌زیست سدها (LTBD2017) یادآور شد: ریاست این دوره ICID توسط ایران صورت می‌گیرد و فرصت خوبی برای کشور است.

گفتنی است، به دنبال برگزاری موفق سه دوره کنفرانس بین‌المللی LTBD به‌صورت ادواری در کشورهای اتریش و چین، چهارمین کنفرانس بین‌المللی «رفتار بلندمدت و فن‌آوری‌های نوسازی سازگار با محیط‌زیست سدها (LTBD2017)» با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکار صنعت آب کشور در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ در محل سالن همایش صدا و سیما تهران و به میزبانی کمیته ملی سدهای بزرگ ایران برگزار خواهد شد. این همایش با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکار صنعت آب کشور در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ در تهران برپا خواهد بود. در این کنفرانس بین‌المللی ضمن ارائه مقالات علمی پذیرفته شده، دو کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی با آخرین دستآوردهای تحقیقاتی، میزگردهای تخصصی به منظور بحث و بررسی چالش‌های توسعه حوزه‌های مختلف مهندسی سد، بازدیدهای فنی – مطالعاتی و نمایشگاهی از دست‌آوردهای فناورانه ملی صنعت سدسازی نیز ارائه خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن