تاکسی ها به اسنپ و تپسی میپیوندد
وقتی تاکسیها زیرمجموعه اپلیکیشنها شوند، تقویت خواهند شد، چون درآمدشان بیشتر و مصرف سوختشان کمتر میشود و ازسوی دیگر، موجبات آسایش مردم را فراهم میکند. این نحوه خدماتدهی بهطور قطع باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران میشود، چون آژانسها وقتی مسافر میبرند، در راه بازگشت مسافر سوار نمیکنند اما آژانسهای موبایلی در راه بازگشت هم مسافر میبرند».
به گزارش «انرژی امروز» روزنامه شهروند نوشت: اعلام آمادگی اسنپ و تپسی برای بکارگیری تاکسیها، برنامه شورا و شهرداری برای حل مشکل گرههای ترافیکی پایتخت درسال آینده، اقدامات شهرداری برای حملونقل پاک و پیگیری و مطالبات شهرداری از دولت توسط چمران و قالیباف از مهمترین موضوعاتی بود که رییس کمیته حملونقل شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری برگزاری نمایشگاه خودرو درباره آن حرف زد.
در یکی، دوماه گذشته شرکتهای مسافربری آنلاین بارها به صدر خبرهای رسانهای آمدهاند. مدیرعامل تاکسیرانی با فعالیت این آژانسها مخالفت کرده اما وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی از فعالیت این شرکتها دفاع کرد. بعد هم خبرهایی ازسوی صنف رایانهداران به نقل از اتاق بازرگانی ایران درباره پلمپ اسنپ و تپسی آمد، خبرهایی که البته به فاصله چند ساعت ازسوی روابط عمومی اتاق تکذیب شد.
حالا محسن سرخو درباره آژانسهای آنلاین ازجلب رضایت شهروندان صحبت میکند که شرط موافقت با ادامه فعالیت این شرکتهاست: «رضایت مردم برای ما بسیار مهم است، مخالفتی با فعالیت آنها نداریم اما این شرکتها باید موجبات امنیت مردم را هم فراهم کنند و برهمین اساس، جلساتی را با مسوولان این دوشرکت برگزار کردهایم که درمورد نحوه جذب رانندگان، نوع خودرو، خدمات و سرویس ارایهشده و… با یکدیگر به بحث و تبادلنظر بپردازیم.»
او از اعلام آمادگی این دوشرکت برای جذب تدریجی تاکسیها خبر میدهد تا درکنار دیگر خودروها از تاکسیها هم استفاده شود: «یکی از این شرکتها ٢٠هزار و دیگری ١٠هزار خودروی شخصی را به کار گرفته است که اگر رانندگان تاکسی مایل به فعالیت درقالب این دوشرکت باشند، میتوانند به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند».
در یکی، دوماه گذشته بعضی معتقد بودند که باید فعالیت این شرکت زیر نظر شهرداری یا تاکسیرانی شکل بگیرد اما سرخو این موضوع را قبول ندارد: «البته باید سازوکاری باشد تا موجبات امنیت مردم را هم فراهم کنند. استفاده از تاکسیها در ناوگانشان رانندگان تاکسی را ترغیب به استفاده از تاکسیهای مدرنتر میکند».
او در اینباره هم میگوید: «وقتی تاکسیها زیرمجموعه اپلیکیشنها شوند، تقویت خواهند شد، چون درآمدشان بیشتر و مصرف سوختشان کمتر میشود و ازسوی دیگر، موجبات آسایش مردم را فراهم میکند. این نحوه خدماتدهی بهطور قطع باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران میشود، چون آژانسها وقتی مسافر میبرند، در راه بازگشت مسافر سوار نمیکنند اما آژانسهای موبایلی در راه بازگشت هم مسافر میبرند».
حل مشکل گرههای ترافیکی پایتخت درسال آینده
آنطور که رییس کمیته حملونقل شورا میگوید، ورودی بسیاری از بزرگراهها همچون چمران، رسالت، مدرس و… گرههای ترافیکی دارد که موجب افزایش طول ترافیک و نارضایتی مردم شده است: «از معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری خواستهایم که تیمهای مطالعاتی دانشگاهی را برای پیداکردن راهکار مشخص حل این گرههای ترافیکی به کار گیرد تا تصمیمات نهایی درخصوص رفع این گرهها تا سال آتی اتخاذ شود».
تکالیف قانونی شهرداری برای استفاده از خودروی پاک
شهرداری براساس تکلیفهای برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران موظف شده است تا در حملونقل خود از خودروهای پاک و برقی استفاده کند. حالا براساس همین تکلیف قانونی روز سهشنبه نمایشگاه خودرو کلید خواهد خورد، درحالی که یک سالن به خودروی پاک اختصاص داده شده است. سرخو البته دربرابر این انتقادات که با وجود تبلیغات دو، سهساله هنوز هم هیچ آثاری از خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی درخیابانهای تهران دیده نمی شود، توضیح داد: نباید شهرداری مردم را مکلف کند که تنها از یک خودرو یا موتور استفاده کنند، بلکه پیکهای موتوری، ادارهجات به مانند اداره پست و… باید براساس نوع نیازشان محصول را انتخاب کنند. به گفته این عضو شورای شهر، تکمیل متروی اسلامشهر منتظر اعتبار دولتی است و احتمالا تا پایان سال هم مترو به فرودگاه امام خمینی میرسد.