تخصیص 13 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبی

سخنگوی دولت گفت: صندوق توسعه ملی باید صرف کارهای مهمی شود که یکی از آنها در حوزه آب تعریف می‌شود که طی آن 13 میلیارد و 600میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای  طرحهای بزرگ آبی تخصیص داده شد.

محمدباقر نوبخت نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه همه دولت درگیر موضوع ایجاد رونق اقتصادی است، گفت: ما می‌کوشیم با فعال کردن طرح‌های عمرانی و واگذاری بخش‌های دولتی به خصوصی، چرخ اقتصاد را بگردانیم و در این زمینه در شش ماهه نخست سال رشد اقتصادی بدون نفت‌، مثبت هفت درصد بود.

وی افزود: وقتی ما اعلام می‌کنیم نرخ رشد اقتصادی‌مان چقدر است، عده‌ای در داخل می‌گویند این آمار بر اساس فروش نفت است، ما اگر این حرف‌ها را از زبان خارجی‌ها می‌شنیدیم فرق می‌کرد اما از هموطنان عزیزی که از نظر سیاسی با دولت زاویه دارند، انتظار نداریم که با بهتر شدن وضعیت مردم، غصه‌دار شوند.

نوبخت با بیان اینکه در روزهایی که نفت به پایین‌ترین قیمتش رسید ما برخلاف کشورهای عربی در ذخایرشان استفاده کردند این کار را نکردیم، گفت: صندوق توسعه ملی باید صرف کارهای مهمی شود که یکی از آنها در حوزه آب تعریف می‌شود که طی آن ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ۵ طرح بزرگ آبهای مرزی اختصاص داده شد و ۱.۵ میلیارد دلار هم برای توسعه آبهای استان بوشهر تخصیص یافت و نیز ۵۰۰ میلیون دلار برای آبهای استان سیستان و بلوچستان استفاده شده است.

دیگر کشور ما در شرایطی نیست که نفت بدهد و در برابرش غذا دریافت کند

سخنگوی دولت با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی برای حفظ برجام پس از سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: در حال حاضر موضوع مهمی تحت عنوان برجام وجود دارد که در این خصوص ایالت متحده تنهاست و همه دیدند که خانم موگرینی بعد از سخنان ترامپ به صورت زنده به آن پاسخ داد و آلمان،‌ انگلیس و فرانسه هم بیانیه‌ای در این زمینه صادر کردند. حال دنیا طرف ایران است و شاید اسرائیل و چند کشور قبیله‌ای در کنار آمریکا مانده باشند اما این هنر ایران است که توانسته است آمریکا را منزوی کند و آمریکا نیز در گوشه‌ای مانده و از صحنه سیاسی دور شده است.

نوبخت ادامه داد: نام ترامپ با پرخاشگری و فحاشی همراه شده و آن زمان که ایران یک طرف بود و دنیا و آمریکا طرف دیگری گذشته است و حالا دیگر کشور ما در شرایطی نیست که نفت بدهد و در برابرش غذا دریافت کند. ما این تجربه را به آسانی به دست نیاورده‌ایم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن