استخراج لیتیوم از پساب چاه های نفت و گاز

شرکت «MGX Minerals» به تازگی اعلام کرد که پس از آزمایش موفقیت آمیز فرایندجداسازی منیزیوم از پساب تولیدی در چاه های نفت و گاز، راه را برای استخراج لیتیوم از پساب ها در ابعاد صنعتی باز کرده است.

به گزارش انرژی امروز، شرکت کانادایی «MGX Minerals» با استفاده از فناوری ارزان و کارامد نانوفیلترها موفق به استخراج تمامی 76 گرم منیزیوم موجود در هر لیتر پساب شده است و در پروژه بعدی پساز حذف منیزیوم؛ به دنبال استخراج لیتیوم که ماده ای ارزشمند در خودروهای الکتریکی و دیگر قسمت های صنعت به حساب می آید، به کار خواهد گرفت.

منیزیوم استخراج شده به فرم منیزیوم هیدروکسید جداسازی میشود. از این ماده به عنوان خوراک صنعتی در فرایندهای تصفیه آب و جداسازی گوگرد از گازها در پالایشگاه ها و دیگر نیروگاه ها استفاده می شود.

نسبت بالای منیزیوم موجود در پساب های تولید شده همواره به عنوان مانعی بر سرراه روش های معمول استخراج لیتیوم از پساب ها به شمار می رود؛ خارج کردن مقادیر بالای منیزیوم موجود با استفاده از نانوفیلترهای خاص، می تواند راه را برای استخراج لیتیوم با روش های تبخیری و گزینش انتخابی و دیگر روش ها باز کند.

این درحالیست که منیزیوم که از آن به عنوان سخت کننده آب نیز یاد می شود، با استفاده از این نانوفیلترهای مخصوص، به فرم منیزیوم هیدروکسید استخراج می شوند و این ماده در صنعت کاربرد بسیاری دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن