پتروشیمی امیرکبیر قرارداد 20 ساله تامین خوراک امضا کرد

مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با پتروشیمی امیرکبیر توافقنامه 20 ساله تامین خوراک به منظور ساخت کارخانه NGL 2300 را امضا کرد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر، سیدجواد سلیمانی با بیان اینکه «توافقنامه تامین خوراک مورد نیاز به منظور ساخت کارخانهNGL 2300 با شرکت ملی نفت ایران به امضا رسیده است»، گفت: بر اساس این توافقنامه، پس از سال ها، مهمترین چالش مجتمع پتروشیمی امیرکبیر یعنی تامین خوراک پایدار، رنگ واقعیت به خود گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر با اعلام اینکه «این قرارداد بین مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر به امضا رسیده است»، تصریح کرد: با انعقاد این توافقنامه عملا راه برای ساخت این کارخانه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در استان خوزستان هموار شده است.

به گفته این مقام مسئول، با ساخت کارخانه استخراج میعانات و گازهای نفتی (NGL 2300)، علاوه بر تامین و حل مشکل خوراک پتروشیمی امیرکبیر و ایجاد تحول در روند تولید و سودآوری شرکت پتروشیمی امیرکبیر، باعث ایجاد اشتغالزایی خوب در منطقه و کمک به اقتصاد محلی خواهد شد.

گفتنی است، براساس این توافقنامه فروش خوراک به کارخانه 2300 NGL امیرکبیر تا ٢٠ سال تضمین شده و مدت زمان آن قابل تمدید خواهد بود.

در چارچوب این قرارداد پتروشیمی امیرکبیر باید در مدت زمان چهار سال نسبت به طراحی و احداث کارخانه NGL در استان خوزستان اقدام کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن