نسل جدید شیرهای سرچاهی

روز گذشته شلمبرژه از نسل جدید شیرهای توپی استفاده شده در سرچاه ها با نام تجاری «GROVE IST» رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری انرژی امروز، نسل جدید شیرهای سرچاهی با بکارگیری سیستم یکپارچه و عایق-متصل جایگزین سیستم های عایق-گسسته و سنتی این شیرها شده است. این فناوری علاوه بر بهبود عملکرد شیرها در شرایط دما بالا و تولید شن، باعث کاهش سایز و وزن این شیرها می شود.

با توجه به پیچیده شدن شرایط تولید و مخازن، شیرهای سنتی که سیستم عایق به صورت مجزا سوار سیستم فلزی می شد، عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند و قابلیت تطبیق پذیری کمی دارند.«GROVE IST» سیستمی نوین و یکپارچه است که به طور خاص برای کاهش نشتی و ارتقای عملکرد سیستم در شرایط با فشار ودمای بسیار بالا ساخته شده است.

توسعه دهندگان شیرهای توپی سنتی برای غلبه بر شرایط سخت با دما و فشار بالا به ناچار مجبور به افزایش سایز و اندازه این شیرها بودند؛ اما در شیرهای «GROVE IST» با  بکارگیری سیستم عایق بندی پیشرفته و یکپارچه، علاه بر کاهش وزن و سایز، عمر مفید شیر نیز به خوبی افزایش می یابد.

«GROVE IST» در حال حاضر در مرحله آزمایش های عملیاتی و فنی برای تولید در ابعاد گسترده صنعتی قرار دارد. و شلمبرژه اعلام کرده است که با انجام آزمایشات و شرایط مختلف تولیدی، به زودی این محصول به بازار عرضه می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن