به تضمین شرکت نفت برای جذب منابع خارجی نیاز است

رییس شورای شهر تهران بر لزوم همکاری دولت، شورای شهر و شهرداری برای حل مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان ۳ معضل اصلی پایتخت تاکید کرد.

به گزارش «انرژی امروز»، محسن هاشمی در نشست شورای امید تهران گفت: آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی را مهمترین مشکلات شهر تهران است و برای اینکه موضوع درآمدهای پایدار در شهرداری را دنبال کنیم، قوانین خوبی در مجلس به تصویب رسیده اما متاسفانه هیچ‌یک درست اجرا نشده است.

وی افزود: مدیریت مصرف سوخت از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت است و موضوع مطالبات شهرداری از دولت مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و کمیته‌ای متشکل از دولت، نمایندگان عضو شورای شهر و نمایندگان مجلس تشکیل شود تا به تعهدات خود در این رابطه عمل کنیم.

رییس شورای شهر تهران همچنین، تقویت حمل و نقل عمومی را مهمترین راهکار کاهش آلودگی هوای پایتخت دانست و اظهار داشت: در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مهمی انجام شده و ما باید تجهیزات لازم را فراهم کنیم تا تعداد سفرها با مترو از دو میلیون به هفت میلیون سفر برسد.

هاشمی تاکید کرد: منابع خارجی برای این منظور وجود دارد اما باید تضامین داخلی از شرکت نفت و بانک‌ها گرفته شود تا این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن