تکمیل 85 درصدی طرح های توسعه پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تکمیل ۸۵ درصدی فرآیند توسعه فازهای پارس جنوبی خبر داد و گفت: ۱۵ درصد باقیمانده پروژه های پارس جنوبی نیز تا یک سال و نیم آینده به سرانجام می‌رسد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس؛ محمد مشکین فام در آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت آنسالدو ایتالیا، از عملکرد شرکت‌های ایتالیایی طی سال های گذشته در میدان گازی پارس جنوبی ابراز رضایت کرد و گفت: پس از ۱۵ سال تلاش و صرف ۷۰ میلیارد دلار هزینه، موفق شدیم ماموریت توسعه پارس جنوبی را به انتهای راه برسانیم تا جایی که هم اکنون ۸۵ درصد این مسیر طی شده و تا یک سال و نیم آینده، طرح توسعه تمام فازهای پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ به اتمام می‌رسند.

مشکین‌فام مجموع فعالیت های انجام شده در میدان گازی پارس جنوبی را حفر 413 حلقه چاه تولیدی، نصب و راه‌اندازی ۴۰ سکوی دریایی، نصب حدود سه هزار و پانصد کیلومتر خطوط لوله دریایی و تاسیس ۱۳ پالایشگاه در منطقه عسلویه و تنبک عنوان کرد و گفت: پس از تکمیل طرح توسعه پارس جنوبی، روزانه نزدیک به 730 میلیون مترمکعب گاز، یک میلیون بشکه میعانات گازی، ده میلیون تن ال.پی.جی. ده میلیون تن اتان و پنج هزار تن گوگرد از حوزه پارس جنوبی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح‌های توسعه ای در پارس جنوبی مورد توجه و تمرکز بوده است، امضای تفاهمنامه همکاری میان ایران و ایتالیا را در راستای توجه به مسائل زیست محیطی عنوان کرد و افزود: از این پس موضوعاتی از قبیل بازیافت گازهای همراه مشعل و کاهش آلاینده های پساب های صنعتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس مدت زمان اجرای طرح جمع‌آوری گازهای همراه مشعل را ۱۸ ماه اعلام و اظهار کرد: پیش از امضای این تفاهم‌نامه قرار بود نیروگاهی مستقل با ظرفیت یک هزار مگاوات برق در منطقه پارس ۲ (تنبک) تاسیس شود، اما با امضای این تفاهم‌نامه به هر دو هدف مورد نظر دست می یابیم.

شرکت نفت و گاز پارس و شرکت آنسالدو ایتالیا امروز تفاهمنامه ای را با هدف جمع آوری گازهای همراه مشعل در فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی برای تولید برق و نوسازی تجهیزات نفت و گاز امضا کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن