فرانسه تا سال آینده 15 مگاوات برق بادی تولید می‌کند

وزیر اکولوژی فرانسه می‌گوید این کشور قوانینی به تصویب خواهد رساند که در عرض شش ماه موانع اداری برای پروژه‌های نیروگاه‌های بادی ساحلی را برداشته و سرعت توسعه این نیروگاه‌ها را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» از رویترز، فرانسه، که برای تولید 75 درصد برق مصرفی خود به نیروگاه‌های هسته‌ای وابسته است، قصد دارد در طول مدت ریاست‌جمهوری امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور، برنامه‌هایی را برای افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر این کشور ارائه کند و در مقابل تولید برق هسته‌ای را کاهش دهد.

فرانسه قصد دارد تا انتهای سال راه‌اندازی نیروگاه‌های برق بادی را به 15 مگاوات برساند تاکنون از همسایگان اروپایی خود در این زمینه عقب مانده است و تا سال 2030 هم این میزان را به 26 درصد برساند.

سباستین لکورن، وزیر اکولوژی فرانسه می‌گوید: بخش برق بادی فرانسه چند پاره است. و او در تلاش است یک کارگروه در سطح وزرات برای این مهم اختصاص دهد.

لکرون گفت: این کارگروه، در پی آن خواهد بود که در سطح دولتی بتواند اقداماتی برای تسهیل سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انجام دهد.

یکی از کارهای این گروه کاری انجام اقداماتی در جهت ساده‌سازی فرآیند اداری بخصوص در مورد زمین‌های مورد نیاز این نیروگاه‌هاست که بر سر آن مالکیت آن‌ها مشکلاتی وجود دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن