اظهارات مخالفان استیضاح وزیر راه و شهرسازی
طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که روز سه شنبه هفته گذشته توسط هیات رییسه با ۳۴ امضا اعلام وصول شد، در جلسه علنی امروز مورد رسیدگی قرار گرفت.
به گزارش انرژی امروز، در این جلسه پس از اظهارات وزیر راه و شهرسازی، غلامرضا تاجگردون، ابوالفضل حسن بیگی به عنوان مخالف استیضاح به سخنرانی پرداختند.
هیچ نشانی از فعالیت فرزند آخوندی در قراردادها وجود نداشت
تاجگردون، نماینده مردم گچساران در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت به خانواده های داغدار قطار تبریز-مشهد گفت: اینکه یک وزیر درصحن علنی بارها از ملت ایران و نمایندگان پوزش خواسته و معاون بخش ریلی وی استعفا داده باید به فال نیک گرفته شود و باید این رویکرد در جامعه تکثیر شود؛چراکه بسیاری از افراد بودند که در حوادثی مقصر بودند اما هیچگاه از مردم عذرخواهی نکردند.
تاجگردون با تاکید براینکه مسائل عملکردی وزارت راه و شهرسازی باید در قلمرو زمینی،هوایی،ریلی و دریایی ارزیابی شود،ادامه داد:در بخش عملکردی باید نقاط قوت و ضعف با یکدیگر دیده شود و بنده به عنوان یک نماینده با در نظرگرفتن نقاط قوت و ضعف درمجموع نمی توانم به عملکرد وزیر راه و شهرسازی نمره منفی دهم.
وی با بیان اینکه بنده یکی از محورهای استیضاح مبنی بر اینکه فرزند وزیر راه و شهرسازی با فرزند مدیرکل های این وزارتخانه در کدام قرارداد نقش داشته است،را بررسی کردم،افزود: اگر در قلمرو وزارت راه و شهرسازی امکان فساد مالی یا فساد عمدی وجود داشت؛قطعا امروز تاجگردون به خاطر امثال آقای آخوندی دنیای خود را نمی فروخت و در موافقت با وی صحبت نمی کرد.
در وزارت راه کارهای بزرگی انجام شدهاست
همچنین حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی با تشریح کامل حادثه قطار در سمنان تصریح کرد:حادثه قطاری که در سمنان به وجود آمد بنده در مسیر تهران بودم وقتی به گردنه آهوان رسیدم مشاهده کردم که از پشت کوهها دود غلیظی به آسمان میرود؛ سریعا به فرماندار دامغان زنگ زدم و وی گفت که به ما الان اطلاع دادند که دو قطار با یکدیگر تصادف کردند و در این تصادف آتشسوزی ایجاد شده و اطلاع دیگری نداریم.
حسنبیگی ادامه داد: به سرعت به منطقه عازم شدم و از نزدیک شاهد همه اقداماتی که انجام شد، بودم و متوجه شدم که در یک مقطعی قطار تبریز به مشهد زمانی که عبور میکند برودت هوا به 13 درجه زیرصفر میرسد و ترمزهای قطار یخ میزند و متوقف میشود و قطاردومی که به این قطار اصابت میکند قطار سمنان به مشهد است.
وی با بیان اینکه زیرساخت راهآهن تهران ـ مشهد نیاز به تغییر دارد، افزود: مجلس باید تصمیم بگیرد یک راهآهن دوخطه و دوبانده از تهران تا مشهد کشیده شود، این وضعیت در خور شئونات 20 میلیون زائر ایرانی که همه ساله به مشهد مقدس سفر میکنند، است و باید برای این امر 20 هزار میلیارد تومان اعتبار بگذاریم و اگر این کار را نکنیم، ما نمایندگان مجلس باید استیضاح شویم، نهاینکه این گناه را هر روز به گردن فردی بیندازیم و او را برداریم و فرد دیگری را جایگزین کنیم. آیا وضعیت با این جابهجا کردن افراد، تغییر میکند؟ و آیا وظیفه شرعی ما برداشته میشود؟
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در وزارت راه هم در بخش هوایی و هم ریلی، زمینی و دریایی کارهای بزرگی در حال انجام است و در بخش مسکن نیز مدیریت جدید و استراتژیک برای این بخش طراحی و در این وزارتخانه حاکم شده است.