نبرد آمازون با گوگل بر سر تجدیدپذیرها

حتی در دوران زمانه تاکید دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده بر زغال سنگ، توسعه دهندههای انرژیهای تجدیدپذیر علاقه خود را به برق بادی و خورشیدی برای اهداف تابآوری خود نشان میدهند و این موضوع در میان شرکتهای تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار شده است.
به گزارش خبرنگار توسعه پایدار «انرژی امروز» جف بزوس، مدیر اجرایی آمازون، میگوید این شرکت تاکنون بیش از 1.22 گیگاوات پروژههای انرژیهای پاک ایالات متحده را خریداری کرده و بعداز گوگل با 1.85 گیگاوات، در مقام دوم قرار دارد.
بر اساس اعلام بلومبرگ، امسال این شرکت برای خرید 1.09 گیگاوات برق پاک در ایالات متحده به توافق رسیده است و در حال حاضر در حال آماده سازی امضای قرارداد 2.6 گیگاوات دیگر هم هست.
کلی هریسون، تحلیلگر نیو انرژی فایناس میگوید «این شرکتها در حال اعلام اهداف تامین 100 درصد انرژی خود از تجدیدپذیرها هستند. این باعث ایجاد زیرساختهایی قطع نظر از یارانههای دولتی خواهد بود. تاب آوری یکی از این محرکهاست».
اخیرا مزرعه بادی تگزاس آمازون توسط شرکت لینکولن کلین انرژی، راهاندازی شد که این مزرعه بیش از یک میلیون مگاوات در ساعت انرژی پاک تولید و وارد شبکه میکند.
این پروژه یکی از 18 پروژه انرژی بادی و خورشیدی شرکت آمازون است که در حال بهرهبرداری است و آمازون 35 پروژه دیگر در حال توسعه هم دارد.



