گزارشی از واردات کالاهای مشابه داخلی توسط توتال نداریم

دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: اطلاعات و گزارشی درباره واردات کالاهای مشابه داخلی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی تاکنون به کمیسیون انرژی مجلس نرسیده است.

کوروش کرم‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره اخباری مبنی بر واردات کالاهای مشابه داخلی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: چنین اطلاعات و گزارشی تاکنون به کمیسیون انرژی مجلس نرسیده است، اما در صورت تایید این خبر قطعا ما از وزیر می‌خواهیم به این موضوع پاسخ دهد و پیگیر این قضیه شود.

محدودیت زمانی توجیه مناسب برای واردات کالای مشابه داخلی نیست

وی در ادامه افزود: اگر صرف محدودیت زمانی و رقابتی که در این میدان مشترک دارند، چنین رویه‌ای در پیش گرفته شده باشد، طبیعتا توجیهات منطقی‌ای نیست.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بحث‌هایی که پیشتر درباره ورادات کالای مشابه داخلی از سوی وزارت نفت در کمیسیون مطرح شده است، گفت:کمیسیون این موضوع را با دقت دنبال می‌کند و هر برنامه‌ای که از سوی وزارتخانه و یا پروژه های مهم آن برای خرید کالا انجام می‌گیرد؛ پیگیری می‌کند.

کرم‌پور با اشاره به اینکه امسال، سال تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: باید مساله تولیدات داخلی از سوی همه مردم به ویژه دولتمردان مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه آقای وزیر هم بنابر توضیحاتی که در این زمینه داده‌اند، دلایل و نظرات خوب و قابل قبولی داشته‌اند.

مطمئنم آقای وزیر صد در صد جلوی واردات کالای مشابه را می‌گیرد

وی در ادامه افزود: آقای زنگنه به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال توجه ویژه ای داشته‌ و دارند. چندین جلسه طی این مدت با آقای زنگنه داشته ایم و ایشان از ترتیب اثر نظرات کمیسیون و استفاده از تولیدات داخلی خبر دادند.

نماینده مردم فیروزآباد در پایان تاکید کرد: به هر حال اگر درباره فاز 11 پارس جنوبی وارداتی صورت گیرد که کالای مشابه آن در داخل تولید می‌‌شود؛ یقین داشته باشید ما نمایندگان به ویژه خودم با این موضوع مخالفت خواهیم کرد. با توجه به شناختی که از آقای زنگنه دارم هم مطمئنم آقای وزیر صد در صد جلوی این رویه را می‌گیرد.

روزنامه جام جم دیروز در گزارشی مدعی شد: «شرکت فرانسوی توتال که با اصرار و پیگیری‌های فراوان بیژن زنگنه وزیر نفت به‌رغم مخالفت‌های فراوان شرکت‌های داخلی، توانست قرارداد چرب و نرم توسعه فاز 11پارس جنوبی را به دست آورد، به دنبال واردات تجهیزات نفتی از خارج کشور است؛ آن هم تجهیزاتی که در داخل کشور با کیفیت و کمیت بالایی در حال تولید هستند».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن