افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی On Roof متصل به شبکه

اولین نیروگاه خورشیدی On Roof متصل به شبکه شرق کشور با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات به بهره برداری رسید. نصب، اجرا و راه اندازی این نیروگاه با استفاده از پنل‌ها و سازه‌های ساخت شرکت سولار صنعت فیروزه و توسط مهندسان و متخصصان این شرکت انجام شده است.

در این نیروگاه خورشیدی که به صورت On Roof و متصل به شبکه on-grid با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات اجرا شده است از ۳۰۰ عدد پنل مونو کریستال ۷۲ سلول با توان ۳۴۰ وات و راندمان ۱۸ درصد ساخت شرکت سولار صنعت فیروزه استفاده شده است که از لحاظ تولید و راندمان قابل رقابت با پنل‌های خورشیدی مطرح دنیاست و در داخل کشور ساخته و عرضه می‌شود.

مراسم افتتاحیه اولین نیروگاه خورشیدی On Roof متصل به شبکه با حضور مقامات و مسئولین شهرستان از جمله فرماندار برگزار گردید.

مصطفی آزاده، مدیر عامل شرکت سولار صنعت فیروزه در همین خصوص گفت: در سال گذشته کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی با ظرفیت ۳۰ مگاوات در سال شروع به کار کرد که خبرهای آن در رسانه‌ها منتشر شد و شرایطی فراهم شده است تا بخشی از نیاز کشور از تولیدات داخلی با کیفیت بالا تامین گردد.

وی بیان داشت: شرکت در راستای توسعه فعالیت‌های خود و بر اساس نیاز کشور به پنل‌های باکیفیت ساخت داخل، به خرید دستگاه‌های اتومات و نیمه اتومات جدید اقدام کرده و هماهنگی آن برای نصب در داخل کشور انجام شده است.

آزاده با اشاره به شرایط تسهیلاتی که دولت برای استفاده از تولیدات داخلی پیش بینی کرده است گفت: در کمتر از یک ماه و نیم آینده با نصب و راه اندازی دستگاه‌های جدید و خط تولید مجهز این شرکت، ظرفیت تولید کارخانه به ۶۰ مگاوات در سال خواهد رسید.

این کارخانه در شهرستان فیروزه استان خراسان رضوی و درناحیه صنعتی کمال الملک واقع شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن