خودروهای برقی به کنگو نیاز دارند

دنیا برای تولید خودروهای الکتریکی در آینده به کنگو نیازمند است.
خودروهای نسل آینده به طور رو به رشدی نیازمند به فلزی تیره از یک کشور آفریقایی استوایی است که هیچگاه انتقال قدرت در آن به صورت صلحجویانه اتفاق نیفتاده و کودکان کار هنوز در معادن آن مشغول فعالیت هستند.
این کشور که سابقا به نام زئیر شناخته میشد حدود 63 درصد کبالت دنیا را تامین میکند و این مقدار ممکن است تا سال 2025 به 73% برسد.
همچنین تا سال 2030 ممکن است نیاز به کبالت نسبت به سال قبل میلادی 47 برابر شود.
گاوین مانتگومری، مدیر بخش آنالیز کومودیتی مکنزی در لندن میگوید «برنامههای اساسی زیادی توسط سازندگان خودرو در سراسر دنیا در نظر گرفته شده است که بنظر میرسد کبالت جایگاه زیادی در این برنامهها ندارد».
بسیاری از خودروسازان تنها توسط یک تولید کننده تامین میشوند که این میتواند باعث بروز مشکلات جدی در آینده شود.
کبالت یکی از فرآوردههای فرعی معادن مس و نیکل است و تا چند وقت اخیر مقدار مازادی از آن برای مقاوم سازی استیل در بازار وجود داشته است.
اما توانایی این فلز آبی-خاکستری در مصارف الکتریکی استفاده از آن را برای تولید باتریهای شارژی ضروری کرده است.
یک واحد قدرت در هر ماشین الکتریکی حاوی 15 کیلوگرم کبالت میشود اما برخی از نمونهها از کمتر از 5 کیلوگرم کبالت استفاده میکنند.
طبق تخمین موسسه BNEF در طول دو دهه پیش رو تعداد خودروهای الکتریکی ممکن است به 282 میلیون عدد برسد.
فروش تسلا از سال 2014 دو برابر شده است و هدف فروش 500.000 خودرو را برای سال آتی در نظر گرفته است.
فولکس واگن نیز در نظر دارد 20 میلیارد یورو تا سال 2030 روی این صنعت سرمایه گذاری کند که این مقدار در کنار 50 میلیارد یورو سرمایهگذاری این کمپانی برای تولید باتری است.
فولکس واگن می گوید تا سال 2021 خط تولید 5 مدل خودرو الکتریکی را راه اندازی میکند.
اینها در حالی است که دایملر ، مالک مرسدس بنز، حدود یک میلیارد دلار برای ارتقاء این صنعت در آمریکا در نظر گرفته است.



