به جای برندینگ، توزیع با واسطه در حال اجراست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: آنچه در حال حاضر به اجرا در آمده برندسازی نیست و ما به هیچ وجه با آن موافق نیستیم. برندسازی کنونی توزیع به سبک قبل با واسطه است.

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز، با اشاره به موضوع برندینگ و تهدید رییس اتحادیه جایگاه‌داران به خارج کردن عرضه سوخت از مدار، گفت: اول اینکه جایگاه داران نمی‌توانند بگویند ما تحت هیچ شرایطی برندینگ را قبول نمی‌کنیم. اگرچنانچه مجموعه شرکتی آمد و پالایشگاهی راه انداخت و با تکنولوژی جدید، فراورده ها با کیفیت بالا را تولید کرد و هزینه‌های سرباری کمتری را داشت و فرآورده‌ای با کیفیت بهتر، قیمت پایین‌تر و خدمات‌دهی بهتری داشته‌باشد  ما می‌توانیم بگوییم نمی‌خواهیم؟

وی در ادامه افزود:آنچه ما تحت عنوان برند در نظر داریم همین است. شرکتی که در همه جا چه آنجا که شلوغ است و چه جایی که شاید برایش صرفه ندارد، سرمایه‌گذاری کند. دوم، قرار نیست جایگاه داران در این برنامه نادیده گرفته شوند به عبارتی آنها که در حال حاضر هم سرمایه‌شان را به این کار وارد کرده اند مورد توجه قرار خواهند گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما برندینگ به این سبک و سیاق را می‌پذیرند، تصریح کرد: قطعا انچه الان در حال انجام است برندینگ نیست. ما مخالف آن هستیم که به اسم برندینگ شرکتی سوخت را یک جا بگیرد و به عنوان واسطه سوخت را به جایگاه‌داران بفروشد. این واسطه‌گری معنا ندارد.

قره خانی تاکید کرد: آنچه در حال حاضر به اجرا در آمده برندسازی نیست و ما به هیچ وجه با آن موافق نیستیم. برندینگ اگر صورت بگیرد ما تفاوت را در خدمات رسانی، کیفیت، قیمت و همه این موارد خواهیم دید. وگرنه برندینگ کنونی توزیع به سبک قبل با واسطه است.

وی در ادامه گفت: برندسازی یا برندینگ در همه جای دنیا به صورت علمی وجود دارد که اگر انجام شود می‌توانیم حمایت لازم انجام دهیم نه اینکه چهارتا شرکت بیاوریم بعد به بقیه بگوییم خوش‌آمدید و درمراکزشان را تخته کنیم. حتی این شرکت‌ها تحت عنوان برندی با نوسازی باید بتوانند به فعالیتشان ادامه دهند.

نماینده مردم علی آباد کتول گفت: ما با این رویکرد می‌توانیم سوخت را به این جایگاه‌ها هم بدهیم تا در نهایت هم مردم و هم اینها سود کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به خواسته دیگر این افراد یعنی موضوع کارمزدها گفت: ما باید از دو طرف به موضوع نگاه کنیم اول اینکه سوخت رسانی نباید انحصار هیچ یک از طرف‌های بحث باشد. به عبارتی اگر رقابتی برای عرضه و توزیع مواد سوختی نداشته‌باشیم، امکان چنین تهدیدی از سوی هر یک از طرفین وجود دارد.

وی در ادامه افزود: پس ما در میدان رقابت می توانیم از طرفین انتظار رفتار منطقی داشته‌باشیم. البته وزارت نفت و بخش پخش و پالایش باید هزینه‌های آنها را ببیند و بر اساس هزینه های واقعی آنها بیاید کارمزد را تنظیم کند به گونه‌ای نباشد که اگر فرد به جای دیگری برود تفاوت فاحشی باشد. پس هم رفاه آنها و هم درآمد منصفانه و منطقی آنها باید دیده شود و البته با خواسته های نابه جا به صورت منطقی برخورد شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن