به زنگنه بگویید همین امروز دوسوم نیروهای نفت را خارج کند!

نمایندگان نیروهای قراردادموقت نفت در جلسه کمیسیون ویژه اصل44 مجلس، در جواب مازاد بودن دو سوم نیروی انسانی در نفت عنوان کردند این آمار غیر واقعی است و چنانچه دولت و وزیر در این خصوص اصرار دارند پیشنهاد می‌شود که نمایندگان حاضر در جلسه هم‌اکنون با وزیر تماس گرفته و از ایشان بخواهند که همین امروز به مدت یک هفته، دو سوم نیروها را از کلیه زیرمجموعه‌های نفت خارج کنند. در این صورت مطمئن باشید کل کار وزارت نفت با اخلال جدی مواجه شده و تمام قسمت‌ها به تعطیلی کشیده خواهد شد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از انجمن صنفی نیروهای قرارداد موقت نفت، صبح دیروز جلسه کمیسیون اصل 44 تشکیل شد که در این جلسه مسئولین انجمن صنفی  قرارداد مدت موقت آقایان صابری، شفاف و قندالی نیز حضور داشتند.

ماده 10 طرح در خصوص بحث اصل 44 و الزام تمدید قرارداد شاغلین مدت موقت به مدت ده سال در صورت واگذاری به بخش خصوصی بود که علت ارجاع به این کمیسیون فرعی نیز وجود همین ماده در طرح بود.

نمایندگان محترم مجلس، آقایان رحیم زارع، محمود بهمنی، عبدالرضا مصری، مهرداد لاهوتی و کاظم دلخوش و نیز سهیلا جلودارزاده همگی در نطق‌های خود متفقا و تمام قد از طرح دفاع کردند و نظر کاملا مثبتی نسبت به امنیت شغلی و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان موقت نفت داشتند.

در طرف مقابل نمایندگان دولت که متشکل از سازمان استخدامی کشور و بودجه بودند نه تتها به ماده 10طرح اعتراض داشتند؛ بلکه با کلیات طرح هم مخالف بوده و عنوان داشتند که دوسوم نیروهای نفت مازادند و دولت امکان اجرای چنین طرحی را ندارد.

در پاسخ به آنها تنی چند از نمایندگان ایرادات آنها را رد کرده و از طرح دفاع قاطعی داشتند.

در پایان نمایندگان همکاران قرارداد مدت موقت هم با اشاره به سیاست‌های نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری و مستند به مواد 124 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن و 123و 30 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و … که همگی مبنی بر رفع تبعیض و اجرای عدالت در نظام پرداخت اشاره دارد و دولت مکلف به اجرای آن است، پرداخته و در ادامه دو نکته دیگر هم به سمع نمایندگان و حضار در جلسه رسید.

ابتدا در جواب مازاد بودن دو سوم نیروی انسانی در نفت، نمایندگان همکاران قرارداد موقت عنوان کردند این آمار غیر واقعی بوده و در نواحی عملیاتی همچنان با کمبود نیرو مواجهیم و چنانچه دولت و وزیر در این خصوص اصرار  دارند پیشنهاد می‌شود که نمایندگان محترم حاضر در جلسه هم اکنون با وزیر تماس گرفته و از ایشان بخواهند که همین امروز به مدت یک هفته، دو سوم نیروها را از کلیه زیرمجموعه‌های نفت خارج کنند در این صورت مطمئن باشید کل کار وزارت نفت با اخلال جدی مواجه شده و تمام قسمت‌ها به تعطیلی کشیده خواهد شد.

در ادامه بحث قربانیان حوادث نفتی در دو سه روز اخیر مطرح شد و از طرف نمایندگان همکاران قراردادی عنوان شد که نمایندگان محترم مجلس از وزیر بخواهند لیست تمامی جان‌باختگان حوادث وزارت نفت را به تفکیک نوع قرارداد به مجلس بفرستند و شک نکنید بالای نود درصد افراد جان‌باخته حوادث نفت از نیروهای قرارداد مدت موقت یا پیمانکاری بوده‌اند و این خود شاهدی بر مشاغل سخت و طاقت فرسایی است که با جانفشانی‌های نیروهایی است که حتی کف دستمزدهای قانونی را هم دریافت نمی‌دارند.

انجمن صنفی نیروهای قرارداد موقت نفت اعلام کرد: خوشبختانه با طرح این مسائل، نمایندگان دولت موضع جدیدی نگرفته و جواب درخور و قانع‌کننده‌ای برای نمایندگان نداشتند و سکوت کردند. در پایان جلسه نیز نماینده‌ها حمایت 100 درصدی داشتند.

بعد از پایان جلسه همکاران (صابری، شفاف و قندالی) به کمیسیون‌های مختلف مراجعه و با نمایندگانی همچون زارع، رئیس کمیسیون اصل 44 و سخنگوی کمیسیون اقتصاد و طراح طرح حمایت از نیروهای قراردای نفت، فریدون حسنوند و هدایت الله خادمی رئیس و نائب رئیس کمیسیون انرژی، مطهری، نائب رئیس مجلس ودیگر نمایندگان همچون لاهوتی، دلخوش، محمود صادقی، الباجی، مصری و خانم جلودار زاده بحث و گفتگو نموده و خواستار حمایت آنها از طرح شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن