عوارض بنزین راه‌‎حل موقت است؛ نه دائم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از لحاظ زمانی و طی فواصل مکانی برای مردم به صرفه شود.

سلام امینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره پیشنهاد محمدعلی نجفی شهردار تهران برای کاهش آلودگی هوا و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به اینکه آلودگی هوای تهران علل و عوامل مختلفی دارد طبیعتا صرف کاهش خودروهای تک سرنشین(در صورت اثرگذاری طرح پیشنهادی آقای نجفی مبنی بر افزایش عوارض و هزینه  استفاده از خودروهای لوکس برای کاهش خودروهای تک سرنشین با هدف کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت)  شاهد بهبود مطلوب آلودگی هوا نخواهیم بود.

طرح آقای نجفی کمک حال موقت برای خروج وضعیت فعلی است

وی در ادامه افزود: البته این پیشنهاد آقای نجفی خوب است و راهی مناسب برای کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین و به موجب آن کاهش مصرف سوخت و در نهایت کاهش ترافیک پایتخت است. اما این راه محدود است و اگر انتظار دارند با اجرای آن آلودگی هوا کاهش چشم گیر داشته باشد؛ نه چنین برنامه هایی این اثرگذاری را ندارد و فقط کمک حال موقت برای خروج وضعیت فعلی است.

باید راهی برای کاهش آلوده سازی هوا از سوی کارخانه ها باشیم

نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه ما باید راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا به صورت پایدار در نظر بگیریم، تصریح کرد: اولین راهی که ما باید برای کاهش آلودگی در پیش بگیریم، مربوط به کارخانه هاست. کارخانه هایی که در فواصل نزدیک به کلان شهرها هستند باید سیستمی برای کاهش آلایندگی در پیش بگیرند. علاوه بر آن تولید کنندگان خودروی داخلی باید با استانداردهای جهانی هماهنگ شوند.

اول خودروهای استاندارد به دست مردم برسد بعد استفاده از آن را محدود کنیم

وی در ادامه افزود:واقعیت این است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی تهران با توجه به بعد زمانی و فواصل مکانی برای بسیاری از مردم به صرفه نیست و ترجیح می‌دهند از خودرو شخصی استفاده کنند. بنابراین در چنین شرایطی اول باید با سودهی خرید مردم برای خودروهای استاندارد به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم. پس از آن با ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی به مرور آن را به جایگزین مطلوب خودروهای شخصی تبدیل کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه ما باید صنعت خودروسازی را موظف به رعایت استانداردهای بین المللی کنیم، گفت: طبیعتا توجه به میزان مصرف سوخت و کیفیت خودروها می تواند هم صنعت خودروسازی ما را تبدیل به رقیبی برای خودروسازان خارجی کند و هم کلان شهرها را از بحران آلودگی هوا نجات دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن