ترامپ: نمی‌دانم تیلرسون می‌ماند یا نه!

ترامپ می‌گوید مطمئن نیست وزیر امور خارجه‌اش می‌ماند یا نه.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید مطمئن نیست که آیا دیپلمات ارشدش،‌ رکس تیلرسون، تا پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش در کاخ سفید همراهش خواهد بود یا نه. و از اینکه بعضی از کارکنان وزارت خارجه با دستورالعمل‌های او موافق نیستند، آزرده‌خاطر شده است.

ترامپ که با فاکس نیوز صحبت می‌کرد، با حمله با وزارتی که تیلرسون مسوولیت آن را بر عهده دارد،‌ گفت او به تنهایی سیاست‌های خارجی ایالات متحده را تعیین می‌کند.

ترامپ گفت «کسی که اهمیت دارد من هستم. من تنها فرد مهم هستم چون وقتی صحبت از سیاست خارجی می‌شود همان سیاستی انجام خواهد شد که من می‌گویم».

وقتی مجری شبکه فاکس پرسید که آیا تیلرسون تا آخر دوران ریاست‌جمهوری ترامپ در مقام خود باقی خواهد ماند یا نه، ترامپ گفت «خوب، خواهیم دید. من نمی‌دانم».

بعد از ماه‌ها اختلاف با تیلرسون، ترامپ به آسیا سفر کرده است.

ماه گذشته باز هم تنش بین ترامپ، ‌یک سرمایه‌گذار و در واقع یک ستاره تلویزیونی، و تیلرسون، مدیر غول نفتی اکسون موبیل، بالا گرفت آن هم بعد از آن که تیلرسون به ترامپ لقب «سبک مغز» داده بود و تصمیم به استعفا گرفته بود.

بعد تیلرسون در یک کنفراس خبری گفت هرگز تصمیم به استعفا نداشته است. ترامپ هم بعدها گفت روابط خوبی با تیلرسون دارد اما از تیلرسون به خاطر ضعیف بودنش انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده با کاخ سفید اختلاف نظرهایی بر سر یک سری مسائل از جمله موضوع برنامه هسته‌ای کره شمالی دارد.

یکی از مقامات وزارت خارجه گفته بود سخنان ترامپ نه تنها برای این وزارتخانه که برای کل آمریکایی‌ها دردسر درست می‌کند.

این مقام وزارت خارجه به شبکه خبری CBS گفته بود «موضوع بر سر تیلرسون نیست، موضوع بر سر هر کسی هست که بعد از تیلرسون خواهد آمد. اگر رییس جمهور نخواهد مطمئن شود که وزیر امور خارجه‌اش موفق خواهد بود یا نه، این وزیر موفق نخواهد بود». 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن