جایگاه‌داران جوابگوی انتظارات نیستند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه «هم‌اکنون سه هزار جایگاه برای ارائه خدمات به 30 میلیون مشتری دایر است»، درمورد اعتراض جایگاه‌داران مبنی بر این که اکنون کار برند را انجام می‌دهند و نیاز به برند ندارند، گفت: خیر، جایگاه‌داران خدمات در سطح برند ارائه نمی‌دهند. در برخی موارد جایگاه‌ها، جوابگوی کیفیت و کمیت فراورده نیستند.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار پالایش و پتروشیمی «انرژی امروز» تصریح کرد: ما حتی به جایگاه‌داران قدیمی اصرار نکردیم که تحت پوشش برند قرار گیرند، بلکه جایگاه جدید باید تحت برند فعالیت خود را آغاز کند. با این وجود توصیه می‌کنیم جایگاه‌های قدیمی نیز تحت پوشش برند قرار گیرند.

وی در واکنش به اعتراض جایگاه‌داران که مدعی هستند همان کار برند را انجام می‌دهند، گفت: آنها که می گویند ما کار انجام می‌دهیم، چه کاری انجام می دهند؟ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، متولی است و شکایات پیش ما می‌آید؛ شکایاتی که وجود دارد بیانگر عدم توان پاسخگویی جایگاه سوخت به مشتری است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه «بیشترین مشتری را داریم»، گفت: شرکت گاز 15 میلیون انشعاب دارد؛ بخش برق 20 میلیون انشعاب و ما 30 میلیون مشتری داریم؛ در جایگاه‌ها بعضا پاسخگویی مناسب نیست یا اگر هم مناسب هست، با این وجود مشتری شکایت دارد. برند برای حفظ اعتبار خود موظف است نظارت و کنترل داشته باشد و با کیفیت بهتری خدمات ارائه کند.

کاظمی درمورد اولتیماتوم سه ماهه جایگاه‌داران برای رفع الزام پوشش برند، گفت: جایگاه‌های جدید تابع تجارت هستند و توصیه ما به جایگاه‌های قدیم این است که به برند بپیوندند. درحال حاضر برند جدیدی در اصفهان شروع به فعالیت کرده که 20 جایگاه را تحت پوشش دارد. در قم، مشهد و ارومیه نیز جایگاه‌های جدید با برند درحال گسترش هستند.

وی افزود: قانون فعالیت جایگاه، تحت پوشش برند، ربطی به فعالیت قدیمی‌ها ندارد. درواقع آن‌ها مقداری نگران توسعه بازار خود هستند و گمان می کنند مشتری کمتر می‌شود درحالی که در تهران با توجه به تقاضای زیاد، مشتریان باید در صف باشند و وقت زیادی هم تلف می‌شود. ما می‌گوییم در تهران نیاز به 500 جایگاه دیگر هست. جایگاه‌ها بیشتر نگران کسب و کار خود هستند درحالیکه اگر تحت پوشش برند قرار گیرند، شرایطشان بهتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درمورد احتمال ایجاد رانت با اجرای قانون برندسازی جایگاه‌های سوخت، تصریح کرد: شرایط کاملا شفاف، هزینه‌ها و قیمت مشخص است. 25 نفر وارد شدند عمدتا از بخش پالایشگاه‌ها و تولیدکننده هستند، مانند پالایشگاه‌های شیراز، تبریز و اصفهان؛ دوستان دیگر هم می توانند بیایند، این افراد باید صلاحیت مالی، تجربه و صلاحیت فنی نفت داشته باشند.

کاظمی با اعلام آمادگی برای گفتگو با نمایندگان جایگاه‌داران در هر زمان که بخواهند، گفت: ما همواره برای گفتگو آمادگی داریم و تاکنون هم جلساتی برگزار کردیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن