نشت نفت مرگ‌ومیر کودکان را دوبرابر می‌کند

کودکان نیجریه‌ای که مادرانشان قبل از بارداری در مناطق نزدیک به محل نشت نفت زندگی کرده‌اند دو برابر بیشتر از دیگر کودکان قبل از رسیدن به سنین بالا با خطر مرگ مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این کودکان دو برابر بیشتر از دیگر کودکان در ماه اول زندگی با خطر مرگ مواجه هستند.

این مطالعه که براساس ارتباط بین آلودگی‌های زیست محیطی و نرخ مرگ و میر کودکان در دلتای نیجریه است نشان می‌دهد که وقتی نشت نفت در 10 کیلومتری محل زندگی زنان رخ می‌دهد نرخ مرگ و میر کودکان این زنان را دو برابر می‌کند.

اما بدترین نتیجه این تحقیق این است که وقتی مادران باردار هستند و نشت نفت اتفاق می‌افتد تاثیری بر نرخ مرگ و میر کودکان ندارد. اما وقتی این نشت نفت 5 سال قبل از بارداری مادران اتفاق بیفتد مرگ و میر کودکان این مادران دو برابر شده و به 38 فوتی از 76 فوتی در هزار کودک متولد شده می‌رسد.

یکی از محققان این مطالعه می‌گوید این یک تراژدی است که حتی پنج سال قبل از تولد یک کودک نشت نفت می‌تواند باعث مرگ این کودک شود. این یک مشکل بزرگ در دنیاست.

گاردین می‌نویسد نشت دائم و کنترل نشده نفت یک اتفاق همیشگی در صنایع نفت نیجریه است،‌ صنعتی که مهمترین منبع درآمد کشور است.

تخمین زده می‌شود که سالانه 240 هزار بشکه نفت در دلتای نیجریه پخش می‌شود و باعث آلوده کردن آب و گیاهان و پخش مواد سمی در محیط می‌شود.

گزارشی که در سال 2011 توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل منتشر شد، می‌گوید دهه‌ها بعد از نشت نفت در اوگونیلاد، 30 سال طول خواهد کشید که خسارات ناشی از این نشت بر سلامتی مردم و اکوسیستم محل پاکسازی شود.

بین سال‌های 2005 تا 2015،‌ حدود 6600 مورد نشت نفت در نیجریه گزارش شده است.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن