مشکل کلیسای انگلستان با اکسون موبیل آمریکا!

یک گروه از اسقف‌ها خواستار آن شده‌اند که کلیسای انگلستان سرمایه‌گذاری در اکسون موبیل را به دلایل اخلاقی کنار گذارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» این گروه از اسقف‌ها می‌گویند کلیسا باید در زمینه رهبری معنوی موضوعاتی که مربوط به گمراه کردن مردم توسط غول‌های نفتی در خصوص گرم شدن کره زمین است بیشتر فعالیت کند.

این اسقف‌ها می‌گویند کلیسای انگلستان باید رهبری معنوی خود را گسترده‌تر کند و به سرعت سرمایه‌گذاری خود در غول نفتی اکسون‌موبیل را به فروش برساند.

اکسون موبیل از جمله شرکت‌هایی است که متهم است دهه‌ها مردم را نسبت به خطرات تغییرات اقلیم گمراه کرده است،‌ این شرکت نفتی این ادعاها را رد کرده است.

آرچی‌بیشاب جاستین ولبی، رهبر کلیسای لندن که سال‌های متمادی در یک شرکت نفتی کار کرده بود و بعدها کشیش شد، تغییرات اقلیم را یک بحران کشنده عنوان کرده است. او می‌گوید «تغییرات اقلیم ما را به سمت فاجعه خواهند کشاند. این خطری نیست که از ما دور باشد، این خطر از قبل با ما بوده. از زمانی که ما سوزاندن سوخت‌های فسیلی را آغاز کردیم و تاثیرات آن در حال افزایش است».

اما کلیسای لندن مدعی است که این کلیسا باید به عنوان سهام‌دار اکسون موبیل باقی بماند اما می‌تواند این شرکت را متعهد کند که تغییراتی ایجاد نماید.

یک گروه از اسقف‌ها در نامه‌ای که برای گاردین ارسال کرده‌اند نوشته‌اند که معتقد هستند که کلیسای لندن باید خود را از مشارکت خود در سهام شرکت‌های نفتی به دلایل اخلاقی کنار گذارد و از این رو به شدت نگران ادامه سرمایه‌گذاری کلیسای لندن در شرکت  نفت و گاز ایالات متحده، اکسون موبیل هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن