ساخت نیروگاه خورشیدی 7مگاواتی نهاوند توسط چینی‌ها

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران چینی در روستای عبدالملکی نهاوند احداث می‌شود و عملیات ساخت این نیروگاه ۲ ماه آینده در شهرستان آغاز می‌شود.

کریم حمیدوند ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذارانی از کشور چین در محل فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد اظهار داشت: قبلا هیأت سرمایه‌گذاری از کشور چین را برای سرمایه‌گذاری و تولید برق خورشیدی به  شهرستان نهاوند دعوت کردیم که نماینده این هیأت به شهرستان آمد.

وی تصریح کرد: نماینده این هیأت پس از بازدید و بررسی  مکان مورد نظر، علاقمند به سرمایه‌گذاری در شهرستان نهاوند شدند و با احداث نیروگاه برق خورشیدی هفت مگاواتی در روستای عبدالملکی نهاوند موافقت کردند.

حمیدوند افزود: در قانون اساسی کشور ما بر حفظ محیط زیست به عنوان یک میراث گران‌بها که باید برای آینده و نسل‌های آینده حفظ شود تاکید شده است و نیروگاه تولید برق خورشیدی به عنوان یک نیروی پاک و کم هزینه که در حفظ محیط زیست باید از آن استفاده کنیم در شهرستان نهاوند نیز از ساخت این نیروگاه استقبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: فرمانداری و همه ادارات شهرستان نهاوند آمادگی کامل را برای همکاری با این شرکت چینی جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان دارند.

فرماندار شهرستان نهاوند بیان کرد: در شهرستان نهاوند واحدهای صنعتی زیادی داریم که دچار نوسانات برق هستند که  افزایش قدرت شبکه برق می‌تواند باعث رونق بخش صنعت و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان ‌شود.

حمیدوند اظهار داشت: در همین راستا برای ساخت این نیروگاه در شهرستان اعلام آمادگی می‌کنیم و زمین مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه خورشیدی را در اختیار این شرکت قرار می‌دهیم که این شرکت سرمایه‌گذاری برای زمین این نیروگاه هزینه‌ای پرداخت نکند.

وی تصریح کرد: به این شرکت سرمایه‌گذار قول می‌دهیم که نیروی برقی که توسط این شرکت در شهرستان تولید شود ضمانت خرید دارد و در داخل کشور ما، این انرژی از این شرکت خریداری می‌شود.

این مسئول افزود: این شرکت چینی در 2 ماه آینده در کشور به ثبت می‌رسد و به محض اینکه این شرکت در کشور ثبت شود کار ساخت نیروگاه خورشیدی را در شهرستان نهاوند سریعا آغاز می‌کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: طبق قول این شرکت سرمایه‌گذار کار ساخت این نیروگاه خورشیدی در روستای عبدالملکی نهاوند 6 ماه به طول می‌انجامد و در 9 ماه این نیروگاه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: برای تولید هر مگاوات برق خورشیدی توسط این نیروگاه به 2.2 میلیون دلار سرمایه احتیاج است و مجموعا برای ساخت این نیروگاه 14 هزار میلیارد سرمایه نیاز است.

حمیدوند تاکید کرد: همچنین با توجه به مذاکراتی که با این سرمایه‌گذاران داشته‌ایم این شرکت خود تولید کننده قطعات این نیروگاه نیز است و براساس قول آن‌ها تمام قطعاتی که برای ساخت این نیروگاه به کار می‌رود از قطعات اصل و با بهترین کیفیت ساخته شود و در 2 ماه آینده عملیات ساخت این نیروگاه در شهرستان آغاز می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن