به انتصابات زنگنه اعتماد کنیم جوانگرایی موجب کاهش توانمندی نشود

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به انتصابات اخیر در وزارت نفت گفت: حتما آقای زنگنه با مطالعه کارشناسانه معاونان و قائم مقامش را انتخاب کرده است. آقای وزیر بنابر اشرافیتی که به حوزه نفت دارد و مدیریت و سوابقش در این حوزه به دنبال انتخاب گزینه‌های مطلوب است.

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره تغییر وتحولات و انتصاباتی که در وزارت نفت انجام می‌گیرد؛ تصریح کرد: تغییرات داخلی وزارت نفت براساس نظر کارشناسی و تخصصی وزیر محترم نفت است و حتما با مطالعه و نگاهی جامع و مانع و بر اساس توانمندی افراد نسبت به موقعیت و فعالیت آنها دست به تغییر در جایگاه این افراد در چارت سازمانی زده است.

هدف زنگنه در انتصاب صادق‌آبادی خیر بوده است

وی در ادامه افزود: در این بین نظر وزیر برای ما قابل قبول است. ایشان در جلسه تبیین برنامه‌هایش اعلام کرده بود که به دنبال جوانگرایی است بر همین اساس افرادی همچون آقای صادق‌آبادی برای معاونت امور پالایش و پخش آورده است. آقای زنگنه به دنبال آن است که فضایی برای جوانان ایجاد کند که در آینده آنها هم در مدیریت صنعت نفت حرفی برای گفتن داشته باشد. هدف آقای زنگنه در این زمینه خیر بوده است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سخنان رییس جمهور روحانی درباره جوانگرایی گفت: جوانگرایی در دولت علاوه بر نظر رییس جمهوری مطالبه مجلس هم بوده است؛ چنانچه ما بارها از وزرای خواسته ایم جوانان فرهیخته، باعلم و تدبیر در بعد مدیریتی وارد شوند و کسب تجربه کنند تا در آینده ما بتوانیم مسئولیت‌های بالاتری بدهیم.

نماینده مردم دشت آزادگان با اشاره به اینکه «باید به تصمیمات وزیر نفت اطمینان کنیم»، تاکید کرد: البته ما این انتظار را به عنوان نماینده مردم از آقای زنگنه داریم که در انتصاباتش توجه لازم را داشته باشد و جوانان همراه با علم و تدبیر را به کار ببرند.

وزیر نفت مراقب باشد به اسم جوانگرایی توانمندی وزارت نفت را کاهش ندهد

وی در ادامه افزود: اگر ایشان به دنبال تغییر ساختاری در رده‌های راس هرمی و یا پست‌های میانی هستند، حتما متاملانه و با ارزیابی درجه علمی افراد و ارزیابی تعهد آنها باید همراه باشد. به عبارتی باید به گونه ای رفتار شود که به اسم جوانگرایی موجب کاهش توانمندی وزارت نفت نشود.

رویه صادق آبادی درباره آتش سوزی پالایشگاه تهران قابل قبول بوده است

ساعدی با اشاره به اینکه زود است عملکرد افرادی مانند صادق‌آبادی را زیر سئوال ببریم، تاکید کرد: ما در جلساتی که طی این مدت به ویژه در زمینه آتش سوزی پالایشگاه تهران با آقای صادق‌آبادی داشتیم، شاهد متانت و دید علمی از سوی ایشان بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: توضیحات و برنامه‌های ایشان که در کمیسیون انرژی انجام گرفت، قابل قبول بوده است و نیاز است به ایشان فرصت داده شود و به مرور زمان به تحلیل عملکرد ایشان بپردازیم.

جوانگرایی با اشراف داشتن و پختگی جمع نمی‌شود

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با اشاره به اینکه جوانگرایی با پختگی و اشرافیت کامل نمی‌تواند همراه باشد، تاکید کرد: این افراد طبیعتا وقتی در بخش مدیریتی قرار می‌گیرند نیاز به زمان دارند تا به این مقولات برسند، به عبارتی دو یا سه پله تا آن معیارهای سنجشی که برای تصدی وزارت یا مدیریت کلان نیاز است، فاصله دارند.

وی در ادامه افزود: به نظر من انتصاب آقای صادق آبادی در این بخش مدیریتی به جا بوده است و ما آن را به فال نیک می‌گیریم. بنابراین برای نقد ایشان زود است به بیان نظراتمان بپردازیم. ما باید به جوانان مجال حضور بدهیم تا بتوانیم از همت و نظرات و توانایی آنها استفاده کنیم.

قائم مقامی خانم شاهدایی را باید به فال نیک بگیریم

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به سخنان برخی نمایندگان در نقد حضور مرضیه شاهدایی در قائم مقامی وزارت نفت و جایگزینی نوروز‌زاده در معاونت امور پتروشیمی و انتقاد آنها از وزیر نفت مبنی بر جا به جایی میان گزینه بد با بد گفت: انتخاب خانم شاهدایی به عنوان قائم مقام وزیر و جا به جایی ایشان از معاونت پتروشیمی از نگاه من کار صحیحی بود.

وی در ادامه افزود: طبیعتا  حضور ایشان در قائم مقامی وزارت نفت در جایگاه مجال دادن به زنان کار بسیار خوب و پسندیده است. بسیاری از زنان ما از لحاظ علمی و سوابق فعالیتی قابلیت ارتقا به سطوح بالای مدیریتی را دارند. این رفتار آقای زنگنه برای انتصاب خانم شاهدایی در جایگاه قائم مقامی را باید به فال نیک بگیریم.

نباید همیشه با دید منفی به تغییرات نگاه کنیم

ساعدی با بیان اینکه حلقه مفقوده مدیریتی بانوان در سیستم اداری کشور موجب شده است، ما نتوانیم در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ تاکید کرد: ما انتظار داشتیم آقای رییس جمهور یک یا دو وزارت خانه را به زنان بسپارد اما چنین نشد حال انتظار می‌رود در پست معاونت‌ها به این موضوع توجه شود.

وی در ادامه افزود: نسبت به حضور بانوان و جوانگرایی در وزارت نفت من خوشبین هستم. بانوان باسابقه و با تجربه در وزارت نفت وجود دارند. البته امیدواریم تغییر وتحول در این وزارتخانه در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتقای صنعت نفت و ترویج روحیه خدمتگزاری به مردم باشد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با هر تغییری در وزارتخانه ها مجموعه ای از تحلیل‌ها انجام می‌گیرد، گفت: این سخنان گاه موافق و گاه مخالف است اما بعید است کسی مخالف تغییر باشد. تغییر موتور محرکه پیشرفت و توسعه است؛ بنابراین ما نباید همواره نقش مخالف را داشته باشیم و دید منفی داشته باشیم. حتما آقای زنگنه با مطالعه کارشناسانه معاونان و قائم مقامش را انتخاب کرده است. آقای وزیر بنابر اشرافیتی که به حوزه نفت دارد و مدیریت و سوابقش در این حوزه به دنبال انتخاب گزینه‌های مطلوب است.

وی در پایان گفت: باید با دید مثبت و عینک خوش‌بینی به انتصاب خانم شاهدایی و آقایان نوروز‌زاده و صادق آبادی نگاه کنیم، ان‌شاءالله آینده ثابت می‌کند که این افراد منشا تحول در صنعت نفت و عامل پیشرفت در این حوزه باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن