تولید و تداوم اتان در گرو، عملکرد دستگاه توربواکسپندر

عملیات تعمیرات اساسی و به روز رسانی سیستم کنترل 4 دستگاه توربو اکسپندر با تلاش متخصصان و کارکنان تعمیرات پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ جمال رحیمی، سرپرست تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه سوم در این باره گفت: تولید و تداوم محصول با ارزش اتان به عملکرد ماشین های حساس توربواکسپندر بستگی دارد.

رحیمی در ادامه افزود: با درنظر گرفتن اهمیت این کار،تعمیرات اساسی 4 دستگاه توربواکسپندر در بازه تعمیرات اساسی جزء برنامه های اجرایی مهم این پالایشگاه قرار گرفت و این مهم در کوتاه ترین بازه زمانی با همت متخصصان پالایشگاه سوم محقق شد.

وی با اشاره به صرفه جویی در بازه زمانی این عملیات مهم عنوان داشت: مهمترین دستاورد این عملیات این بود که تعمیرات اساسی یک ماشین که در سال 90 از سوی شرکت راه انداز در بازه زمانی یک ماهه صورت پذیرفت ،اکنون این عملیات بسیار مهم با تکیه به توان متخصصان این پالایشگاه در این دوره تعمیرات متوسط زمانی برای هر ماشین به یک هفته کاهش پیدا کرد.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش دور هر چهار توربو اکسپندرتا میزان دور طراحی برای اولین بار باعث افزایش میزان تولید  200 تن اتان  در روز شده که درآمد ناشی از این افزایش تولید حدود 2 میلیارد ریال در روز است که این موضوع باعث کسب درآمد بیشتر و افزایش چرخه تولید اقتصادی می شود.

سرپرست تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه سوم به مهمترین دستاوردهای اخیر در این حوزه اشاره و عنوان کرد: انجام PM کامل پنل کنترلی، عیب یابی و تعمیر موفقیت آمیز کارت کنترلی و کارت شارژر،  تیونینگ مجدد ماشین، به روز رسانی برنامه های مربوط به کارتهای کنترلی ، تنظیمات حلقه های کنترلی ، بررسی و آنالیز توابع انتقال و بررسی و آنالیز پارامترهای وایبریشن از مهمترین دستاورد های  متخصصان و کارکنان در حوزه ابزار دقیق پالایشگاه سوم است.

وی گفت: کلیه قسمت های مکانیکی و الکترونیکی این ماشین که دارای تکنولوژی بسیار بالایی است در انحصار کشور سازنده است و به منظور قطع وابستگی کامل، یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در طی سالهای گذشته ، ساخت کارتهای الکترونیکی و کنترلی این ماشین ارزشمند است.

رحیمی بر همین اساس افزود: با تکیه بر توان داخلی سازندگان داخلی و با پیگیری های کمیته خودکفایی ابزاردقیق مجتمع گاز پارس جنوبی و با برنامه ریزی های انجام شده کلیه کارت های الکترونیکی این ماشین تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن