ایالت‌های آمریکا علیه ترامپ متحد شدند

ایالت‌ها، شهرها و شرکت‌های تجاری ایالات متحده اعلام کرده‌اند که بر خلاف دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده، متعهد شده‌اند انتشارات گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند اگر به هم بپیوندند، ‌بعد از ایالات متحده و چین تبدیل به سومین اقتصاد بزرگ دنیا خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز»، تاکنون 20 ایالت و 50 شهر از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا به همراه 60 شرکت بزرگ تجاری ایالات متحده اعلام کرده‌اند که به اهداف کاهش انتشارات توافق پاریس پایبند هستند.

این ایالات و شهرها و شرکت‌ها در کنار هم قدرت اقتصادی برابر با 10 تریلیون دلار خواهند داشت که با این حساب از نظر اقتصادی بعد از ایالات متحده با قدرت اقتصادی 18.6 تریلیون دلار و چین با 11 تریلیون دلار بر حسب GDP سومین اقتصاد بزرگ دنیا خواهند بود.

روز شنبه در کنفرانس تغییرات اقلیم در بن آلمان، این گروه به هم پیوستند و با ایجاد گروه «الزام آمریکایی»، تعهد خود برای مقابله با گرم شدن کره زمین را اعلام کردند.

میشاییل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، رهبری این گروه را بر عهده دارد و قرار است این گروه اقداماتی برای کاهش تعداد نیروگاه‌های زغال‌سنگ سوز و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی را در دستور کار خود قرار دهند.

در نشست بن آلمان، که تا آخر این هفته ادامه خواهد یافت، کشورها در خصوص بهبود تعهدات خود برای کاهش انتشارات کربن به بحث می‌نشینند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن