معیشت مردم مناطق نفت‌خیز نباید از میانگین کشور پایین‌تر باشد

وضع معیشت مردم در مناطق نفت و گاز نباید از میانگین شاخص‌های کشور پایین تر باشد حتی باید وضع زندگی مطلوب‌تری نسبت به دیگر مناطق کشور داشته باشند.

به گزارش انرژی امروز به نقل از  روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ سیدامیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت با بیان اینکه توسعه زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم میزبان مناطق نفتی و گازی و کارکنان از اولویت‌های صنعت نفت است، گفت: با وجود آنکه در بسیاری مواقع نامی از نفت برده نمی‌شود اما بازهم در این مسیر گام بر می‌دارد و از جوانان این مناطق می‌خواهد تا برای توسعه شرایط زندگی‌ خود از این امکانات بهره گیرند.

وی افزود: وضع معیشت مردم در مناطق نفت و گاز نباید از میانگین شاخص‌های کشور پایین تر باشد حتی باید وضع زندگی مطلوب‌تری نسبت به دیگر مناطق کشور داشته باشند.

طالبیان گفت: در راستای توانمندسازی جوانان مناطق نفتی و گازی، آموزش‌های مهارت محور را برای افراد جویای کار این مناطق آغاز کرده‌ایم که مدت سه تا چهار ماه در مراکز معتبر آموزشی مهارت‌محور به صورت شبانه‌روزی مستقر و از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

وی افزود: الگویی نیز طراحی شده و برای جذب جوانان جویای کار دو منطقه غرب کارون و عسلویه، شرکت‌ها در این مناطق موظف شده‌اند که در رده‌های شغلی مختلف از این جوانان استفاده کنند و حتی اگر توانمند نیستند نیز آنها را توانمند کنیم.

مشاور اجتماعی وزیر نفت گفت: مطابق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم الزام در این مناطق بر جذب نیروهای بومی است و ما نیز این اولویت را در شرکت های خود قائلیم.

وی افزود: این کار هم از بعد اجتماعی و هم از بعد اقتصادی مناسب است. از منظر اجتماعی سبب تقویت نگاه مثبت مردم به صنعت نفت می شود از بعد اقتصادی نیز به سبب کاهش رفت و آمد کارکنان و هزینه های جانبی سکونت آنان مقرون به صرفه است.

طالبیان در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی در این مناطق گفت: در الگوی مطالعاتی که به شرکت‌های صنعت نفت برای شناسایی و اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی داده ایم، جایگاهی نیز به امور زیست محیطی اختصاص یافته است.

وی گفت: از شرکت‌ها خواسته‌ایم طی گزارشی وضعیت آب، خاک، اقلیم، دریا و سایر بخش های زیست محیطی مناطق تحت پوشش خود را شناسایی کرده و بررسی کنند که فعالیت های تأسیسات نفتی و گازی تا چه حد بر سلامت این بخش ها اثرگذار بوده است.

وی افزود: این امر موجب شده تا واحدهای مختلف به فکر مدیریت محیط زیست و جمع آوری و مدیریت پساب‌های صنعتی، کاهش سوختن گازهای همراه مشعل و ….باشند و برای این امور برنامه‌ریزی کنند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت در ادامه با تلاش مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در  منطقه عسلویه، مجتمع گازی پارس جنوبی تلاش کرده که میزان تخریب آلاینده‌ها را کاهش دهد و برای نیل به این مقصود هزینه‌های زیادی را متحمل شده است.

وی افزود: تلاش فراوانی در این شرکت برای حفظ سلامت مردم و محیط زیست دیده می‌شود و شعله‌های پالایشگاه‌ها به‌زودی کاهش خواهد یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن