اول دادن وام 2درصدی به پتروشیمی‌ها، بعد واقعی شدن نرخ خوراک

رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: ابتدا بیایید برای بروز کردن تجهیزات به این شرکتها وام 2 درصد بدهید، بعد نرخ خوراک را واقعی و منطبق با نرخ های جهانی کنید.

عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره مشکلات صنایع پتروشیمی و فعالان این حوزه گفت: چندی پیش جلسه ای با مدیران عامل پتروشیمی ها داشتیم که در بخشی از آن درباره مشکلاتشان گفتگوهایی انجام گرفت، مشکل اساسی این فعالان صنعت نفت در بخش توسعه ابتدا تغییر قوانین و آیین نامه های مربوط به آن بود.

تغییر قوانین مشکل اساسی شرکتهای پتروشیمی

وی در ادامه افزود:در این بین هم دولت و هم مجلس مقصر است. باید توجه داشته باشیم در حوزه اقتصاد نمی توان هر روز و هر سال قانون عوض کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مشکل دیگر این مدیران نرخ خوراک پتروشیمی هاست، تصریح کرد: واقعیت این است که قیمت خوراکی که به این شرکتها داده می شود مقرون به صرفه نیست و توسعه صورت نمی گیرد.

در ساختار وزارت نفت عزمی برای رفع مشکلات پتروشیمی به چشم نمی خورد

وی در ادامه با اشاره به تغییراتی که در سطح وزارت نفت صورت گرفته است، تصریح کرد: آن چه در ساختار وزارت نفت به چشم می خورد متاسفانه بیانگر آن است که عزمی برای بهبود وضعیت این شرکتها و صنایع به ویژه در بخش پایین دستی وجود ندارد.

اکبریان درباره روی کار آمدن نوروز زاده به عنوان معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ایشان فعلا تازه روی کار آمده اند و نمی توان نظری درباره ایشان داد. اصل کار ستاد وزارتخانه است که من براساس عملکرد آنها نظرم این است که چنین عزمی وجود ندارد.

نوروز زاده سوابق خوبی دارد اما زود است درباره اش نظری بدهیم

وی در ادامه افزود:آقای نوروز زاده سوابق خوبی دارد و ما در مجلس هم تا جایی که امکانش وجود دارد، کمکش خواهیم کرد اما در مجموعه وزارت نفت تلاشی انجام نمیگیرد.این گونه نمیتوان پیش رفت.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه در برنامه ششم مجلس مشخص کرده است که باید تولید به 100 میلیون تن برای رقابت با دنیا برسد تصریح کرد: با این وضعیت ما به جایی نخواهیم رسید و فاصله مان با تحقق این اهداف روز به روز بیشتر می شود.

رییس کمیسیون صنایع با بیان اینکه دغدغه این مدیران بیش از پایین بودن نرخ ثبات آن است، تاکید کرد: البته نرخ ثابت و مقرون به صرفه بودن برای اینها مهم است. من سئوال میپرسم تکنولوژی ما در پتروشیمی آیا با آنچه در اروپاست قابل مقایسه است؟ یا با آنچه در امریکا است می تواند رقابت کند؟

نباید با اروپایی که گاز ندارد مقایسه شویم

وی در ادامه افزود: آنها می گویند که در اروپا قیمت خوراک این است. اول باید گفت که مگر اروپا گاز دارد که بخواهیم نرخ خوراک را با آن بسنجیم. از طرفی تجهیزاتمان هم یکی نیست بر همین اساس اصلا وضعیت فعلی برای این شرکت ها مقرون به صرفه نیست.

اکبریان در پایان گفت: شما بیایید برای بروز کردن تجهیزات به این شرکتها وام 2 درصد بدهید بعد نرخ خوراک را واقعی و منطبق با نرخ های جهانی کنید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن