برآورد 20 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات و شبکه برق

مدیرعامل توانیر اعلام کرد: 70 درصد شهرستان سر پل ذهاب برق دار شده است؛ زلزله حدود 15 تا 20 میلیارد تومان به تاسیسات و شبکه برق خسارت زده است با این حال تا روز پنجشنبه 100 درصد تمام مناطقی که دچار قطعی برق شدند، برق‌دار خواهند شد.

آرش کردی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، با تاکید بر اینکه حادثه ویژه‌ای رخ داده است، گفت: هنگام وقوع زلزله اولویت برق‌دار کردن منازل نیست بلکه تامین برق مراکز حساس، پمپ بنزین‌ها، پمپ گازها، بیمارستان‌ها، مراکز تامین آب شرب و … در اولویت هستند که برق همه این مراکز در روز گذشته وصل شد.

وی تصریح کرد: سپس با توجه به حضور مردم در معابر و خیابان‌ها، روشنایی معابر در اولویت قرار می‌گیرد. حجم حوادث شبکه برق سنگین بوده و علاوه بر سقوط دکل های برق و … پرتاب اشیاء از منازل و ریزش نمای ساختمان‌ها بر روز شبکه برق نیز موجب تخریب بسیار شد. سعی کردیم تا 70 درصد شهر را روشن کنیم.

مدیرعامل توانیر اظهار کرد: تا امشب 100 درصد روشنایی را در سر پل ذهاب خواهیم داشت. همچنین به تدریج با استقرار مردم در منازل، برق خانه‌ها نیز وصل می‌شود. در چنین شرایطی نخست «عبور از بحران» مطرح است و سپس برق‌دار کردن خانه‌های مشترکین برای بازسازی و …؛ هم‌اکنون بسیاری از مردم از بیم پس‌لرزه‌ها هنوز به خانه برنگشتند.

تزریق 6 میلیارد تومان  برای برق رسانی به کرمانشاه

کردی با تاکید بر اینکه «به اندازه کافی اکیپ‌های تعمیراتی و رسیدگی به امور در محل فعال هستند و لوازم یدکی، تجهیزات و نقدینگی تامین شده است»، افزود: 60 میلیارد ریال نقدینگی برای برق‌رسانی به روستاها و شهرستان‌های کرمانشاه تخصیص داده شد. امیدواریم به زودی درصد عمده‌ای از مشکلات در سر پل ذهاب رفع و رجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه اکیپ‌ها فعال هستند، گفت: اکیپ‌های تکمیلی نیز از سایر استان‌ها فراخوانده شدند تا راندمان کار کاهش پیدا نکند.

برآورد خسارت 20 میلیارد تومانی

مدیرعامل توانیر همچنین درمورد میزان برآورد خسارت گفت: احتمالا حدود 15 تا 20 میلیارد تومان به تاسیسات و شبکه برق در پی وقوع زلزله خسارت وارد شده است.

کردی همچنین با اشاره به اینکه 50 درصد از بیش از 200 روستایی که برق آنها قطع شده بود، برق‌دار شدند، گفت: باید توجه داشت که شبکه برق در برخی روستاها به طور کامل تخریب شده است. با این‌حال امیدواریم تا روز پنجشنبه برق تمام مناطق آسیب دیده وصل شود تا بتوانند اقدام به بازسازی کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن