میانگین بازیافت 17درصدی در نفتخیز جنوب

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نشست اخیرکمیسیون متبوعش با مدیرعامل شرکت ملی نفت‌خیز جنوب را تشریح کرد.

اسدالله قره خانی در تشریح نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز مرکزی به همراه معاونان خود در نشست کمیسیون حضور یافتند و گزارشی از عملکرد خود، اهداف و برنامه‌ریزی‌ها به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه اعضای کمیسیون سوالات خود را از حاتمی مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز مرکزی مطرح کردند، افزود: مناطق نفت خیز مرکزی بیشتر در حوزه تولید گاز فعالیت می کنند که در میادین مشترک و غیرمشترک نیز فعالیت می‌کنند که نمایندگان سوالاتی پیرامون اینکه تا چه میزان از ظرفیت قراردادهای IPC استفاده کرده‌اند، مطرح کردند.

قره‌خانی با اشاره به اینکه میانگین بازیافت نفت این شرکت حدود 17.2 درصد بوده که این میزان پایین است، ادامه داد: میزان بازیافت این شرکت باید افزایش یابد و از تکنولوژی روز برای ازدیاد برداشت از مخازن اقداماتی صورت گیرد.

افزایش ضریب بازیافت میادین این شرکت به 7.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش تولید نفت و میعانات گازی از جمله محورهای دیگر سوال نمایندگان از شرکت مناطق نفت‌خیز مرکزی بود، یادآور شد: سوالاتی پیرامون اینکه قراردادهای خارجی آنها در چه مرحله‌ای بوده و آیا به مرحله انعقاد قرارداد رسیده یا تنها در بخش تفاهم‌نامه باقی مانده است مطرح کردند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین نمایندگان مسائل و موضوعات حوزه انتخابیه خود را که این شرکت در آنها فعالیت می‌کند مطرح کرده و به شرکت نفت‌خیز مرکزی تذکراتی دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تطبیق اظهارات شرکت ملی نفت‌خیز مرکزی کمیسیون انرژی در آینده بازدیدهایی از محل‌های تحت فعالیت این شرکت خواهد داشت، تصریح کرد: بر اساس اظهارات آنها میزان بازیافت در میادین تحت فعالیت آنها بین 7 تا 40 درصد است که میانگین آنها 17.2 درصد می رسد که اگر سرمایه گذاری لازم در این میادین انجام نشود برداشت‌های آنها از این سقف کنونی کاهش می یابد البته این افزایش ضریب بازیافت به 7.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن