واگذاری صندوق‎های بازنشستگی صنعت نفت صحت ندارد

روابط عمومی صندوق‎های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در اطلاعیه‎ای اعلام کرد: واگذاری صندوق‎های بازنشستگی صنعت نفت صحت ندارد.

به گزارش انرژی امروز، در این اطلاعیه آمده است: «اخیراً در شبکه‎های پیام‎‌رسان تلفن همراه مطلبی بدون ذکر منبع موثق در باره واگذاری صندوق‎ها به بخش خصوصی منتشر و در آن اشاره به پانزدهمین گردهمایی کانون ها در شمال کشور شده است. از این رو اعلام می‎شود در این نشست صرفا مسائل مبتلابه کانون‎ها مورد بررسی قرار گرفته و در سایر نشست‎ها نیز مطلبی در زمینه واگذاری صندوق‎ها به بخش خصوصی مطرح نشده است. بنابراین مطلب منتشر شده در خصوص واگذاری صندوق‎های بازنشستگی صنعت نفت کذب و بی‌اساس است.

در مطلب مورد اشاره همچنین ادعا شده است: «قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری صندوق نفت مصوب شده که در انتظار تائید شورای نگهبان است`؛ که قویاً این ادعا از سوی صندوق‎ها رد می‌شود و اساساً چنین مصوبه‎ای وجود ندارد. صندوق‎های بازنشستگی صنعت نفت، موسسه‎ای است غیردولتی متعلق به اعضای صندوق که به استناد قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران تشکیل و دارای شخصیت حقوقی، مالی و اداری مستقل بوده و وفق حکم ماده ۱۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۹ ۲ ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی، طبق مفاد اساسنامه خود و ضوابط ناشی از آن زیر نظر وزارت نفت اداره می‌شود. صندوق‎های بازنشستگی صنعت نفت انتشار چنین مطالب بی‌اساس و کذب که ناشی از عدم اطلاع منبع یا منابع تهیه کننده است را سبب تشویش اذهان بازنشستگان و شاغلان صنعت نفت می‎داند و به طور یقین امور حقوقی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، حق پیگیری و برخورد قانونی با تولیدکنندگان و بازنشر دهندگان اخبار غیرموثق و کذب در باره این مجموعه را برای صندوق‎ها و مخاطبان محفوظ می‌دارد.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن