مرکز دفاع سایبری باید در پارس جنوبی راه اندازی شود

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی که تامین بیش از 70 درصد از گاز کشور  را بر عهده دارد، باید توجه بسیار زیادی به پدافند غیر عامل در این منطقه مهم و حیاتی کشور داشت.

به گزارش انرژی امروز، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سردار محمدعلی مطیعی در اولین نشست هم اندیشی علمی و تخصصی پدافند غیر عامل که به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد، گفت: باید در تمام شرایط نظم و قاطعیت امنیتی را سرلوحه ی کارهای خود قرار دهیم .

سردار مطیعی با تاکید بر اینکه خروجی این همایش باید اتخاذ راهکارهایی قاطع و عملی برای مقابله با تهدیدات باشد، افزود: شناسایی وضع موجود و رصد مشکلات مربوط به آن از یک سو و اتخاذ راهکارهای مقابله از سوی دیگر از موضوعاتی است که باید در این نشست هم اندیشی باید به آن توجه شود.

وی در ادامه افزود: در موارد ایمنی نباید هیچ گونه کوتاهی صورت بگیرد و باید تمام وظایف را رعایت کنیم و با تمام کسانی که در امر مسائل ایمنی سهل انگاری می کنند برخورد جدی صورت بگیرد.

سردار مطیعی عنوان داشت: در گام اول باید تهدیدها به طور دقیق شناسایی شود و در راستای اجرای آن موارد در اختیار شرکت ها قرار داده و در اجرای دقیق آن نظارت کامل صورت بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه به تفاوت های پدافند غیر عامل با موضوع HSE اشاره و خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل با HSE تفاوت های زیادی دارد و HSE حادثه محور است ولی پدافند غیر عامل تهدید محور است.

وی یادآور شد: پدافند غیر عامل باید تمامی فراز و فرودهای دشمنان را کنترل و تهدیدها را به خوبی شناسایی کند.

مطیعی گفت: اکنون تمام تلاش دشمنان این کشور ربایش اطلاعات داخلی می باشد، باید با هوشیاری کامل در این منطقه بسیار مهم و حیاتی کشور برخورد کنیم و تمام تهدیدها را ارزیابی می کنیم.

وی ادامه داد: در سایه همدلی و کار تیمی به حفظ منافع ملی و صنعت کوشا باشیم و پدافند غیر عامل را یک اصل بسیار مهم بدانیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه به  مسئله تروریسم اشاره نمود و عنوان داشت: امروز جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه گرفتار مسله تروریسم می باشد و اکنون نگاه به تروریسم باید ویژه باشد و این مهم باید سازماندهی و کنترل شود.

مطیعی افزود: در حوزه پدافند غیر عامل عملکردهای بسیار خوبی در مجتمع گاز پارس جنوبی صورت گرفته است و یکی از توجهات ویژه ارتقاء حفاظت فیزیکی در این منطقه حیاتی کشور است.

سردار مطیعی در پایان گفت: در تمامی پالایشگاه های مجتمع بیش از 6 سناریوی مهم شناسایی کرده ایم و باید برای تمامی این سناریوها طرح مقابله داشته باشیم و تهدیدهای سایبری را بسیار جدی بگیریم و همسو با راه اندازی و اجرای مرکز دفاع سایبری در منطقه پارس جنوبی گام های موثری را برداریم .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن