نشت 210هزار گالن نفت از خط لوله کی‌استون

روز 5 شنبه 210هزار گالن نفت از خط لوله کی‌استون در داکوتای جنوبی نشت کرده است. اوپراتور این خط شرکت ترانس‌کانادا است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» اعلام شده است که کارکنان این خط لوله اقدام به قطع خط لوله کرده‌اند و کارشناسان به دنبال دلیل رخ‌داد این حادثه هستند.

این نشت در یک مایلی جنوب شهر آمرست رخ داده است و برایان والش، سخنگوی دپارتمان محیط زیست و منابع طبیعی این ایالات خبر نشت نفت را تایید کرده است.

به گفته والش تا به امروز این بزرگ‌ترین نشت نفت از این خط لوله بوده است. این نشت فقط چند روز قبل از اعلام مقامات نبرسکا در خصوص تصمیم‌گیری در مورد خط لوله کی‌استون XL صورت گرفته‌ است، خط‌لوله‌ای که قرار است در کنار خط لوله کی‌استون ایجاد شود.

والش می‌گوید که در آوریل سال 2016، 400 بشکه نفت برابر 16800 گالن نفت از این خط نشت کرد که کار پاک‌سازی آن دو ماه به طول انجامید. روز 5 شنبه هم چیزی حدود 5 هزار بشکه نفت از این خط نشت کرده است.

به گفته والش،‌ این خط لوله یک خط لوله زیرزمینی است اما نفت بر سطح زمین هم جاری شده است. چند روزی طول خواهد کشید تا کارشناسان بتوانند زمین را حفاری کنند تا آلودگی احتمالی زیر زمین را تشخیص دهند.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی از این نشت نفت، اعلام کرده است که هنوز از خسارت احتمالی نشت نفت به رودخانه‌ها،‌ سستم‌های آبی یا حیات وحش گزارشی دریافت نکرده است.

شرکت ترانس کانادا روز جمعه اعلام کرده است که این خط لوله پس از حادثه در عرض چند دقیقه بسته شد. نشت نفت کنترل شده و تاثیرات زیست محیطی دیگری نداشته است و خطری برای مردم منطقه وجود ندارد.

سی‌ان‌ان گفته است که سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده در حال رصد اثرات این نشت نفت بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت ترانس‌کانادا گزارش کرده است سیستم خط لوله کی‌استون بیش از 2600 مایل طول دارد و از آلبرتا تا جنوب تگزاس کشیده شده است. این خط لوله نفت خام را از کانادا به ایالات متحده می‌رساند.

خط لوله کی‌استون XL که قرار است مبدایی مشترک با مبدا خط لوله قبلی داشته باشد اما مقصد آن نبراسکا خواهد بود و از مونتانا و کاکوتای جنوبی هم خواهد گذشت.

مجوز احداث این خط لوله جدید با وجود مخالفت‌های شدید گروه‌های محیط زیستی توسط دونالد ترامپ صادر شده است. ترامپ مدعی است که این خط لوله پشتیبان استخراج نفت خام از ماسه‌نفت‌هاست،‌ که باعث انتشار 17 درصد گاز گلخانه‌ای بیشتر از استانداردهای استخراج نفت می‌شوند.

یک دلیل دیگر مخالفت فعالین این بود که این خط لوله از آب‌خوان بزرگ اوگالالا، یکی از بزرگ‌ترین منابع ذخیره آب‌های فسیلی دنیا، عبور می‌کند.

در این سو نیز گزارش شده است که این نشت نفت در نزدیکی دریاچه تراویس اتفاق افتاده است.

نفت ماسه سنگ‌های قیری غلیظ‌تر و چسبنده‌تر از نفت معمولی هستند و پاک‌سازی آن هم فرآیند بسیار پیچیده‌ای است.

غلیظ بودن این نفت به این معنی است که این نفت با دیگر آلاینده‌های خطرناک نیز ترکیب شده و در این خط هم وجود دارد.

بومیان آمریکا نیز مدعی هستند که این خط لوله از مناطق بکر آن‌ها عبور می‌کند. البته ترامپ هم مدعی است که این خط لوله جدید بُرد بزرگ کارگران آمریکایی‌ست اما شهروندان ایالات متحده نظر دیگری دارند و می‌گویند که این مشاغل همگی موقت هستند.

شرکت ترانس‌کانادا گفته است که بخش شکسته خط لوله کی‌استون در عرض 15 دقیقه بعد از شناسایی نشت تعمیر شد.

بر اساس اعلام وب‌سایت دپارتمان محیط زیست و منابع طبیعی داکوتای جنوبی، این سومین نشت نفت در این ایالت در سال جاری است.

در ماه آوریل هم 48 گالن نفت خام از خط لوله بحث‌برانگیز داکوتا اکسس در اسپنک‌کانتری نشت کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن