جایگاه‌داران با «برند بومی» به جنگ برند دولت می‌آیند!

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور از طراحی برند بومی توسط این انجمن خبر داد و با تاکید بر سرباززدن از اجرای برندینگ جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: طی روزهای آتی و در اوایل اردیبهشت‌ماه طرح برند بومی را رونمایی می‌کنیم.

بیژن حاج محمدرضا در گفتگو با خبرنگار پالایش و پخش «انرژی امروز»، درمورد تاکید دولت بر الزام صرفا جایگاه‌های جدید به ‌اجرای قانون برندسازی، گفت: قانون برندینگ را اجرا نمی‌کنیم؛ دولت می‌گوید جایگاه‌های جدید ملزم به رعایت این قانون هستند؛ اما دلیلی برای الزام جایگاه‌های جدید به این امر نیست؛ به چه دلیل جایگاه‌ها باید تحت پوشش برند قرار گیرند وحق دلالی دهند؟

وی ادامه داد: در برند، رانت و دلالی می شود؛ برند کار خاصی انجام نمی دهد. اگر تعریف برند بر اساس تولید باشد که هیچکدام از برندهای مطرح شده، تولیدکننده نیستند بلکه همه شرکت‌های کاغذی هستند که ظرف 20 روز یا یک‌ماه  پیش بوجود آمدند بنابراین لزومی ندارد پیمانکار ما تحت پوشش این برندها قرار گیرد.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور با هشدار نسبت به فجایعی که در برندسازی جایگاه‌ها در کمین است، از جانب جایگاه‌داران سوخت، خواستار محو برندینگ شد.

حاج‌محمدرضا با تاکید بر اینکه «99 درصد جایگاه‌داران، برندینگ را قبول ندارند»، اظهار کرد: خودمان طرح برند بومی را پیگیری می‌کنیم و به وزارت نفت پیشنهاد خواهیم کرد.

وی درمورد «برند بومی»، گفت: این طرح معرفی‌کننده برندی متشکل از کلیه مجاری عرضه در سراسر ایران است؛ برند بومی، شرکتی متشکل از جایگاه‌داران با مدیریت مشخص و اهداف از پیش تعیین شده، است. این حرکت برای برقرارکردن خواسته است.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: همان چیزی را که شرکت‌های کاغذی می خواهند انجام دهند، خود جایگاه‌داران انجام می دهند؛ چرا باید رانت دهیم؟

حاج‌محمدرضا با اشاره به اینکه «بر اساس طرح برند بومی، دو نفر از وزارت نفت در مجموعه هیات‌مدیره شرکت خواهند بود،» گفت: ما مخالف ساز و کارها نیستیم، اما به این شکل که دولت مطرح کرده، برندینگ را اجرا نمی کنیم؛ چراکه شرکت‌هایی که نمی‌دانند بنزین چیست، به این امر ورود کردند.

وی در مورد احتمال ایجاد رانت در برند بومی، گفت: شرکت متشکل از خود جایگاه‌داران است، چگونه رانت می‌خورد؟ من خودم جایگاه دارم و خودم در شرکتی که متشکل از خود این آقایان است، صاحب نشان هستم.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: برند بومی، متشکل از کلیه جایگاه‌ها با اهداف مشخص و با سرمایه ای که به احتمال زیاد از خارج جذب می کنیم، است و منافع مربوط به خود جایگاهداران می‌شود. سرمایه‌گذاری در برند بومی ممکن است از خارج از عرصه جایگاه‌داران یا از داخل جذب شود.

حاج‌محمدرضا تاکید کرد که برند بومی نسبت به تمام موارد ازجمله کیفیت سوخت، پاسخگو خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن