صرف یک میلیارد دلار در میکروشبکه‌های پنتاگون

وزارت دفاع ایالات متحده، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در دنیا، انتظار دارد تا سال 2026 توسعه میکروشبکه‌های نظامی را دو برابر کند و به این منظور پیش بینی می‌شود تا 1.4 میلیارد دلار در این شبکه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار بین‌ الملل «انرژی امروز» Navigant Research می‌گوید که وزارت دفاع  ایالات متحده و عملیات‌های نظامی آن، که بزرگترین مصرف کننده انرژی دنیا هستند، از سال 2012 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین توسعه دهندگان میکروشبکه‌ها در ایالات متحده عمل کرده است. هرچند از آن تاریخ این توسعه شبکه‌ها به دلایلی کاهش یافته است.

بر همین اساس Clean Technica، می‌نویسد که جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده، با حمایت از تکنولوژی میکروشبکه‌ها و در کنار آن، ‌صفحات خورشیدی جان تازه‌ای به این سیستم‌ها بخشیده است.

متیس یکی از دلایلعلاقه خود برای توسعه و دوبرابر کردن میکروشبکه‌ها را مرگ و میر بالای حاصل حمل و نقل سوخت‌های فسیلی در جنگ‌های عراق و افغانستان اعلام کرده است.

از سویی، وزارت دفاع ایالات متحده، به میکروشبکه‌ها به عنوان ابزاری برای تامین امنیت فیزیکی و سایبری تاسیسات خود نگاه می‌کند چون در عملیات نظامی در دنیا بین میکروشبکه‌ها و افزایش امنیت ارتباطی برقرار است.

Navigant Research به این نتیجه رسیده است که با استفاده بیشتر وزارت دفاع ایالات متحده از میکروشبکه‌ها، این وزارتخانه می‌تواند هزینه‌های خود را در بخش انرژی در 523 مورد تاسیسات و 280 هزار دستگاه ساختمانی که دارد، 4 میلیارد دلار کاهش دهد.

علاوه بر آن بنا بر اعلام Navigant Research، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری در میکروشبکه‌ها از 453.4 میلیون دلار سال 2017 به عدد بسیار پرابهت 1.4 میلیارد دلار در سال 2026 خواهد رسید.

بر همین اساس در سال 2017، حدود 104 مگاوات میکروشبکه نظامی راه‌اندازی شده است و تا سال 2026 این میزان به 441 مگاوات به طور سالانه خواهد رسید.

در این میان، ارتش ایالات متحده 29.5 مگاوات، نیروی دریایی آن 27.6 مگاوات و نیروی هوایی 26.5 مگاوات در سال 2017 میکروشبکه راه‌اندازی کرده‌اند. در سال 2026 ارتش این کشور 126.8 مگاوات میکروشبکه راه‌اندازی می‌کند.

کارشناسان بر این باورند که وزارت دفاع ایالات متحده در گسترش و تجاری سازی تکنولوژی‌های نوین بسیار خوب عمل کرده و از سویی این وزارتخانه باعث توسعه هر بیشتر جهانی میکروشبکه‌ها در کشورهای در حال توسعه خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن