توسعه همکاری نروژ با نفتکش ایران

سمینار مشترک ایران و نروژ با عنوان «فرصت های دریانوردی ایران و نروژ» در اسلو پایتخت این کشور برگزار شد.

در این سمینار که با همکاری اتحادیه مالکان کشتی نروژ و در محل این اتحادیه برگزار شد، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رئیس انجمن مالکان کشتی نروژ، لارش نوردروم سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران شرکت‌های ایرانی و نروژی حضور داشتند.

در این سمینار، سیروس کیان ارثی با اشاره به همکاری شرکت ملی نفتکش ایران با تولیدکنندگان تجهیزات و قطعات کشتی نروژی در 20 سال گذشته گفت: این همکاری‌ها همچنان ادامه دارد و شرکت‌های نروژی با توجه به برنامه نوسازی ناوگان، در لیست تامین کنندگان تجهیزات و قطعات مورد نیاز کشتی ها قرار دارند.

وی سپس با تاکید بر اهمیت روابط بانکی در توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و نروژ، به وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران و برنامه مدرن‌سازی ناوگان این شرکت و همچنین توسعه ناوگان حمل LNG و LPG اشاره کرد.

کیان‌ارثی در ادامه با اشاره ‌به لازم‎الاجرا شدن قانون کاهش سولفور سوخت کشتی‎ها در سال 2020 گفت: شرکت ملی نفتکش در راستای اجرای قوانین بین‎المللی، قراردادی را پژوهشگاه صنعت نفت ایران با هدف کاهش سولفور سوخت کشتی‏‎ها امضا کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به دیگر اقدامات این شرکت در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری شرکت ملی نفتکش ایران موفق به دریافت گواهینامه ‎استاندارد سیستم ‎مدیریت کیفیت (ISO9001:2015) و همچنین گواهینامه سامانه مدیریت ‎محیط‎زیست (ISO14001:2015) شد که این گواهینامه‌ها پس از ممیزی توسط موسسه رده‌بندی DNV.GL به این شرکت اعطا شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه درباره برنامه‌های توسعه فعالیت‌های این شرکت، تنوع در سبد درآمدی، بانکرینگ، تعمیر و تامین قطعات کشتی، مدیریت ناوگان، آموزش و تامین نیروی انسانی دریانورد سخنانی را ایراد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن