خانهها از طریق اینترنت خورشیدی میشوند
شرکت تسلا که در حوزه تکنولوژیهای الکتریکی پاک فعالیت میکند و معروفترین محصولش خودروهای الکتریکی پر سرعت و با برد مسافتی زیاد است، اخیرا از پنلهای خورشیدی رونمایی کرده که کاملا شبیه آجرهای سفال شیروانی هستند و با هزینهای مشابه آجرهای سفالی قابل تهیه خواهند بود.
به گزارش «انرژی امروز» این شرکت محصول تازه خود را بهصورت بازاریابی حضوری و با مراجعه به در منزل شهروندان کالیفرنیا و دیگر ایالتهای آمریکا میفروخت اما اکنون اعلام کرده که جذب مخاطب برای محصول خانگیاش به اندازه کافی انجام شده و این بخش فروش حضوری را به بخش فروش اینترنتی منتقل خواهد کرد.
طی سه ماه نخست سال 2017، تسلا بهاندازهای پنلهای خانگی فروخته که دیگر نیازی به فروش «دربهدر» این محصولات ندارد و تصمیم گرفته 1000 بازاریابی که در این پروژه فعالیت میکردند را به بخش بازاریابی اینترنتی یا دیگر قسمتهای شرکت خود منتقل کند.
شرکت تسلا اکنون یک پکیج کامل از هر چیزی که یک خانه معمولی برای خورشیدی شدن نیاز دارد ارائه کرده که شامل سقف ارزانی از پنلهای قابل نصب بدون نیاز به بازسازی پشت بام، انباره انرژی (باتریهای با ظرفیت و کیفیت بالا)، پنجرههای خورشیدی شفاف و سیستم تنظیم مصرف خانگی است و استفاده از انرژی خورشیدی در ایالتهای جنوبی و غربی آمریکا را تحت تأثیر مثبت خود قرار داده است. با استفاده از پنلهای باتری تسلا که بسیار زیبا و کم حجم هستند و قابلیت ذخیره بالایی دارند، مشتریان خانگی علاقهزیادی به استفاده از این انرژی نشان دادهاند و اکنون با سقفهای خورشیدی ارزان و آسان، بازار انرژی رایگان خورشیدی در آمریکا رو به گسترش است.
هزینههای مصرف برق خانگی در آمریکا بسیار گران است و خانوادهها برای صرفهجویی اندک در هزینههای جاری خود، از این تکنولوژی استقبال زیادی کردهاند.
نخستین گام تسلا برای ورود به خانههای مردم، از طریق تعبیه پنل و باتری خورشیدی در پارکینگ برای شارژ خودروهای الکتریکی فروخته شده این شرکت بود که در نهایت به خورشیدی شدن خانهها منجر شد.
در حال حاضر بازار انرژی جهان برای پیشبینی سال 2020 و بعد از آن نیازمند محاسبه و درنظر گرفتن خودروهای الکتریکیست که با فروش و جذب مخاطب خود توانستهاند مقدار مصرف بنزین در جادهها را بهشکل معنیداری کاهش دهند.
از سال 2015 به این سو، هرچه بعد مسافتی که یک خودرو با یک شارژ طی میکند افزایش یافت، میزان اهمیت استراتژیک نفت و بنزین در حمل و نقل کمتر شد و اکنون این وضعیت به مصرف برق خانگی نیز گسترش یافته است.
تسلا همزمان روی انبارههای صنعتی نیز فعالیت میکند و با طراحی و تعبیه چند مرکز ذخیره انرژی توانسته در کالیفرنیا، اکوادور و اخیرا در استرالیا، نیاز به چند نیروگاه برق تازه را با باتری و نیروگاههای موجود رفع کند.