کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی 96

دو روز پایانی پاییز سال جاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی میزبان کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی می‌شود.

به گزارش انرژی امروز، کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی 96 آذرماه سال جاری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود. هدف  این همایش علاوه بر توسعه مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و فنی اساتید، دانشجویان و محققان، آشنایی بیش تر متخصصان این موضوع با یکدیگر و همچنین با مراکز صنعتی مرتبط است. در واقع این رویداد فرصتی برای گردهمایی متخصصان و دانشگاهیان در حوزه های گوناگون شبکه های هوشمند جهت هم افزایی توانایی در راستای تحقق اهداف شبکه هوشمند انرژی، کسب تجارب جهانی و ترویج نتایج مربوط است.

 شهر هوشمند و اینترنت اشیا، حمل و نقل و وسایل نقلیه الکتریکی، پایش، کنترل و حفاظت ناحیه گسترده، سیستم‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات، امنیت فیزیکی و سایبری شبکه‌های هوشمند، قابلیت اطمینان، مدیریت انرژی و پاسخ‌گویی بار، فرهنگ سازی، قانون‌گذاری و استانداردهای شبکه‌های هوشمند، حسگرهای هوشمند، سیستم‌های اندازه‌گیری پیشرفته و اتوماسیون، تولیدات پراکنده، ذخیره‌سازی انرژی، ریزشبکه، شبکه‌های توزیع فعال و هاب انرژی، کاربرد سیستم‌های توان و انرژی (تولید، انتقال، توزیع، بازار، بهره‌برداری و طراحی) و نقش شبکه‌های هوشمند در مدیریت خطا (زیربنای حفاظت، پاسخ اضطراری و بازیابی سیستم) محورهای این کنفرانس هستند.

 سخنرانی اساتید برجسته در این حوزه، ارائه مقالات (شفاهی و پوستر) از جمله برنامه های این کنفرانس است. در این راستا می توان به سخنرانی محمد شاهیده پور رییس مرکز مطالعات انرژی انستیتو تکنولوژی ایلینویز آمریکا، مارتین کالشمیت رییس انستیتوی انرژی و محیط زیست دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان و مانفرد اونتروگر مدیر بخش توسعه و ترویج محصولات شبکه هوشمند شرکت زیمنس اشاره کرد.

 همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی برای ارائه دستاوردهای داخلی در این حوزه و برپایی کارگاه های آموزشی نیز از دیگر برنامه های این کنفرانس است. علاقمندان برای ثبت نام در کنفرانس تا 15 آذرماه مهلت دارند.

کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی 20 و 30 آذرماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی برگزار می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن