رییس‌جمهور مانع انتقال آب کارون به رفسنجان شود

سخنگوی کمیسیون شوراها از رئیس جمهور خواست تا با تذکری به سازمان حفاظت محیط زیست مانع انتقال آب کارون به باغات پسته رفسنجان شود.

اصغر سلیمی در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: متاسفانه سخن از انتقال آب از سرشاخه های کارون به دشت رفسنجان برای تعادل بخشی باغات پسته با چراغ سبز محیط زیست می شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتی که با شعار محیط زیست بر سر کار آمده نباید با طرح هایی موافقت کند که منجر به افزایش خشکسالی و ضرر به کشاورزان سمیرمی می شود، این طرح با 637 کیلومتر خط انتقال و 67 کیلومتر تونل از سطح زیرین شهرستان سمیرم عبور میکند تا منجر به بهبود وضعیت باغات پسته رفسنجان شود.

وی با انتقاد از طرح مذکور گفت: این اقدام سبب بحران محیط زیستی و افزایش مهاجرت می شود، متاسفانه تفکرات کشاورزی در تصمیم های محیط زیستی فاجعه آفرین است  از این رو حتی با تفکر کشاورزی بین سیب سمیرم و پسته رفسنجان نباید تفاوتی قائل شد.

سلیمی بحران آبی و خشکسالی را یادآور شد و گفت: با این شیوه درختان و باغات سمیرم خشک شده بنابراین مسئولان محیط زیستی ضمن عذرخواهی باید از این طرح جلوگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس دهم تاکید کرد: رئیس جمهور و وزیر نیرو برای خروج این طرح غیر اقتصادی و ضد محیط زیستی باید ورود جدی داشته باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن