آزمایش جدید موشکی کره شمالی

کره شمالی می‌گوید موشک‌های جدید بالستیک قاره‌پیمای‌اش در برد جنگ‌افزاری سلاح‌های اتمی ایالات متحده را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» کره شمالی روز چهارشنبه گفته است موشک جدید و قدرتمند بالستیک قاره‌پیمایی را با موفقیت آزمایش کرده است که  می‌تواند با برد سلاح‌های هسته‌ای سرزمین ایالات متحده را هدف بگیرد.

اولین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی زمانی انجام شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، کره شمالی را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال کرد.

در ماه سپتامبر کره شمالی ششمین و بزرگ‌ترین آمایش هسته‌ای خود را انجام داد و از دیگر سو تعداد زیادی موشک بالستیک نیز آزمایش کرده است. کیم‌جونگ ایل، این سیاست‌ها را در جهت مقابله با تحریم‌های بین‌المللی در پیش گرفته است.

کره شمالی ادعا کرده است که موشک جدید به ارتفاع 4475 کیلومتری رسیده است که 10 برابر بلندتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی است در مدت 53 دقیقه، 950 کیلومتر راه می‌پیماید.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در خصوص این آزمایش موشکی جلسه تشکیل دهد.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که کره شمالی توانسته است بر موانع فنی ساخت سلاح هسته‌ای غلبه کند و بتواند کلاهک‌های هسته‌ای را با موشک‌های خود حمل کند.

بر همین اساس، رویترز اعلام کرده است که مقامات ژاپن و کره جنوبی گفته‌اند که این موشک یک موشک قاره‌پیمای بالستیک بوده است. و پنتاگون هم گفته است این آزمایش، ایالات متحده و هم‌پیمانان این کشور را تهدید نمی‌کند.

ترامپ به صورت تلفنی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و مون جائه، رییس جمهور کره جنوبی صحبت کرده است.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن