تمایل صادرکنندگان نفت، تمدید توافق کاهش تولید است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجود اینکه  قیمت جهانی نفت در ماه های اخیر افزایش پیدا کرده  و با وجود اینکه تصمیم اوپک قابل پیش بینی نیست اما تمایل کشورها بر ادامه توافق کاهش تولید است.

سلام امینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره جلسه روز پنج شنبه اعضای اوپک و غیر اوپک و تصمیمات احتمالی آن گفت: بنابر شرایط فعلی تولید و فروش نفت به احتمال قوی توافق کاهش تولید نفت بار دیگر تمدید شود.

وی در ادامه افزود: همانطور که شاهد بودیم این توافق طی سالهای گذشته موجب ثبات در قیمت نفت شده است و بنابراین این کاهش تولید می تواند مانعی برای کاهش قیمت آن و در برهه هایی هم عاملی برای افزایش قیمت نفت شود.

نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه نفت در خاورمیانه به شکلی متاثر از مناسبات میان کشورهاست، تصریح کرد:برخی کشورهای همسایه ما تلاش هایی برای از میان بردن ثبات دارند و کشوری مانند ایران در تلاش است با روابط و دیپلماسی که در پیش گرفته است مانع بی ثباتی شود.

وی در ادامه افزود: با وجود همه اختلافاتی که میان این کشورها وجود دارد به نظر می رسد درباره توافق کاهش تولید نفت همفکری و همراهی لازم وجود دارد؛ چنانچه منافع کشورهای تولید کننده نفتی چه اعضای اوپک و چه اعضای غیر اوپک بر کاهش تولید و حفظ قیمت و تلاش برای افزایش آن است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: در نشست یکصد و هفتاد و سوم سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین و سومین نشست وزیران اوپک و غیراوپک  که در روز پنجشنبه برگزار می شود با وجود اینکه  قیمت جهانی نفت در ماه های اخیر افزایش پیدا کرده  و با وجود اینکه تصمیم اوپک قابل پیش بینی نیست اما تمایل کشورها بر ادامه توافق کاهش تولید است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن