ایالات متحده به دنبال بازارهای جهانی اتانول

تولید کنندگان اتانول ایالات متحده از مکزیک و هند خواستند تا اشباع بازار بیوسوخت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز»، تولیدکنندگان اتانول ایالات متحده به دنبال کاهش اشباع بازار داخلی بیوسوخت‌ها، بازارهای بین‌المللی را هدف قرار داده‌اند تا بتوانند جایگزین چین و برزیل کنند.

اگر تولیدکنندگان ایالات متحده نتوانند بازار جدیدی به دست آورند احتمالا مجبور به کاهش تولید می‌شوند در حالی که در سال جاری میلیون‌ها دلار برای ساخت نیروگاه‌های تولید بیوسوخت هزینه کرده‌اند.

اخیرا، هند و مکزیک به‌عنوان مقصد به‌القوه صادرات سوخت ایالات متحده شناخته شده‌اند.

بر همین اساس، رویترز نوشته است که چین و برزیل 41 درصد از 1.17 میلیارد گالن اتانول صادراتی ایالات متحده را به خود اختصاص داده بودند. با این حال صادرات به این دو کشور در ماه سپتامبر کاهش یافت و صادرات اتانول ایالات متحده در این ماه به کمترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته رسید.

امسال و بعد از حذف نرخ تعرفه‌های ترجیهی، تقاضای اتانول چین بیش از 100 میلیون گالن کاهش نشان می‌دهد. در برزیل هم در ماه سپتامبر  بعد از برقراری یک تعرفه برای واردات برای حمایت از تولید کنندگان داخلی، واردات برزیل کاهش یافت.

یک شرکت تولید کننده اتانول به نام مارکویس انرژی در ایلینویز برای جلب مشتری، متخصصانی را به هند، چین، تایلند و فیلیپین فرستاده است تا این نوع سوخت‌ها را ترویج کنند.

قیمت اتانول ایالات متحده به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده در حالی که تولید داخلی این ماده به رکورد 45.1 میلیون گالن افزایش یافته است. امسال تولید احتمالا 16 میلیون گالن یعنی سه برابر مقدار تولید 2007 باشد.

در هشت ماهه اول امسال، صادرات اتانول ایالات متحده 2.5 ملیون گالن در روز بوده است. در ماه سپتامبر صادرات به برزیل 19 میلیون گالن بود. صادرات ماه سپتامبر به چین هم فقط 60880 گالن بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن