چین صادرات نفت به کره شمالی را متوقف کند

ایالات متحده از چین خواست تا ارسال نفت به کره شمالی را به طور کامل قطع کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» ایالات متحده از چین خواسته است که بعد از آزمایش موشکی بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی، صادرات نفت را به این کشور ممنوع کند و نیز اخطار داده است که هر اقدامی برای مجبور کردن پکن به این ممنوعیت انجام خواهد داد.

بلومبرگ به نقل از نیکی هیلی نوشته است که دونالد ترامپ در تماس تلفنی که با ژی‌ژیانگ‌پینگ داشت گفته است که «ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که که چین باید نفت صادراتی به کره شمالی را قطع کند». او تاکید کرده است که اگر چین این کار را انجام ندهد خود ایالات متحده دست به کار خواهد شد.

روز چهارشنبه پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد اما نیکی هیلی نگفته است که ایالات متحده چطور خواهد توانست صادرات نفت به رژیم کره شمالی را متوقف کند.

ترامپ روز 5 شنبه گفته بود که تلاش‌های پکن برای توقف کیم جونگ اون با شکست همراه بوده است. ترامپ در توییتی نوشته است «به نظر نمی‌رسد نماینده چین که به تازگی از کره شمالی برگشته، تاثیری بر مرد کوچک موشکی داشته باشد». منظور ترامپ از مرد کوچک موشکی، رهبر کره شمالی است.

در توییت دیگری، ترامپ اعلام کرده بود که تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی اعمال خواهد شد.

بر اساس داده‌های تجاری، در ماه اکتبر چین 53 تن گاز مایع، 72 تن میعانات گازی و دیگر هیدروکربن‌های گازی و 14 تن نفت سفید جت به کره شمالی ارسال کرده است.

هیلی می‌گوید چین از طریق انتقال کشتی به کشتی در دریا، به صورت غیرقانونی نفت پالایش شده دریافت می‌کند.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده هم گفته است که لیست بلند بالایی از تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در دست دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن