خیز چین برای گاز طبیعی

چین برای برآورد تقاضای انرژی خود باید ترمینال‌های جدید واردات LNG احداث کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» چین اگر می‌خواهد با با سرعت رو به رشد تقاضا هماهنگ باشد باید ترمینال‌های جدید LNG احداث کند.

براساس گزارش جدید گلوبال پلاتس، ظرفیت ترمینال‌های شمال و شرق این کشور در حال حاضر به 130 درصد می‌رسد. بازیگران عرصه LNG به پلاتس گفته‌اند که به دلیل شرایط و محدودیت‌های خاص، نگران دریافت مجوز محموله‌های کشتی‌رانی هستند.

یکی از منابع آگاه در چین گفته است که «محدودیت‌هایی در خصوص این‌که چطور یک شرکت می‌تواند یک محموله LNG را وارد کند وجود دارد، درحالی که ترمینال‌های شمال این کشور با ظرفیت کامل در حال کار هستند. برنامه‌های زمان‌بندی ورود کشتی‌ها بسیار فشرده هستند اما ما باید عرضه گاز در خطوط لوله را تضمین کنیم».

یکی از راه‌حل‌های ممکن برای مقابله با کمبود LNG حمل و نقل گاز از مناطق جنوبی به مناطقی است که تقاضا در آن‌ها بالاست. اما در این صورت مشکلات لجستیکی هم مطرح می‌شود.

شکاف قیمتی بین نواحی جنوبی و شمالی به حد کافی بالاست تا بتواند گاز را به شمال انتقال دهد اما شمال چین هنوز هم با مشکل کمبود گاز مواجه است. کارشناسان چینی معتقد هستند که زیرساخت‌های ضعیف خطوط لوله قادر به برآورد نیازهای مربوط به تقاضای زمستانی گاز نیستند.

در ماه جولای، آژانس بین‌المللی انرژی IEA پیش‌بینی کرد که چین در 5 سال آینده 40 درصد رشد تقاضای جهانی گاز طبیعی را از آن خود خواهد کرد.

چین بر آن است تا سال 2020 حدود 10 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از گاز طبیعی تامین کند در حالی که این میزان در سال 2015 فقط 5.9 درصد بوده است. بنابراین واردات گاز طبیعی این کشور رشد چشم‌گیری داشته است.

در هفته اول ماه اکتبر، قیمت معاملات گاز آسیا به بالاترین سطح خود از ماه ژانویه رسید و دلیل آن واردات گاز چین بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن