سهم 3 درصدی کشتیرانی در تولید گازهای گلخانه‌ای

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر سهم تولید گازهای گلخانه‌ای صنعت حمل و نقل دریایی حدود 3 درصد است، اظهار داشت:  اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا سال 2023 میلادی از تردد کشتی‌هایی که فاقد الزامات اتحادیه اروپا در تولید گازهای گلخانه‌ای و فاقد الزامات مرتبط با افزایش کارایی موتور خود داری کند.

 به گزارش «انرژی امروز» کارگاه آموزشی  توسعه پایدار و حمل و نقل دریایی سبز به مدت سه روز از 17 اردیبهشت لغایت 19 اردیبهشت ماه با حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ، رضا محمد علی بیگی استاد برجسته حوزه محیط زیست دریایی و جمعی از کارشناسان محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.   پروین فرشچی در این کارگاه با بیان اینکه از میان هفده هدف کلان توسعه پایدار (SDGs)،  صنعت حمل و نقل دریایی دارای ارتباط موضوعی با 5 هدف شامل اهداف 7، 8، 9، 13 و 14 است افزود:  سازمان بین المللی دریانوردی با همکاری مراکز تخصصی اقدام به تبیین شاخص‌های تخصصی جهت افزایش کارایی شناورها، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای بویژه دی اکسید کربن و تدوین ضوابط و مقررات جدید در زمینه ناوبری کرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم تولید گازهای گلخانه‌ای صنعت حمل و نقل دریایی حدود 3 درصد می باشد ، اظهار داشت:  اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا  سال 2023 میلادی از تردد کشتی‌هایی که فاقد الزامات اتحادیه اروپا در تولید گازهای گلخانه‌ای و فاقد الزامات مرتبط با افزایش کارایی موتور و دیگر الزامات سختگیرانه محیط زیستی است خود داری کند. به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست ،عدم توجه به بحث حمل و نقل دریایی سبز می‌تواند خسارات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی فراوانی برای کشور به بار آورد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن