سامانه تامین الکترونیکی کالای نفت اجرایی می‎شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی از اجرایی شدن سامانه تامین الکترونیکی کالا از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت‌: تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر محدود شدن امکان خرید کالا از سوی شرکت‌‌‌های تابعه نفت تنها از طریق این سامانه است‌‌.

به گزارش انرژی امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رضا خلیلی در جلسه الزام به بهره‌برداری از سامانه تامین الکترونیکی کالا (ep) که صبح امروز (یکشنبه ۱۲ آذرماه) در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، بر لزوم اجرایی شدن سامانه تامین الکترونیکی کالا از سال آینده تاکید کرد و گفت‌: اجرایی شدن این سامانه، مطالبه اصلی مدیریت ارشد صنعت نفت و شرکت ملی نفت ایران است‌‌.

وی ادامه داد‌: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آینده‌‌ای نزدیک طی بخشنامه‌‌ای به مدیران شرکت‌‌‌های تابعه، تامین اعتبار موردنیاز برای خرید کالای مورد نیاز این شرکت‌‌‌ها را به استفاده از سامانه تامین الکترونیکی کالا محدود خواهد کرد و اجرایی شدن این سامانه از ابتدای سال آینده قطعی خواهد بود‌‌.

خلیلی با تاکید بر اینکه سامانه تامین الکترونیکی کالای وزارت نفت یکی از راهبردهای برنامه چهارم توسعه بوده است، گفت‌: در این برنامه مقرر شده بود که در مراحل ابتدایی، تامین ۵۰ درصد از کالای مورد نیاز صنعت نفت از طریق سامانه ep انجام شود‌‌.

وی ادامه داد‌: این مطالبه در برنامه‌‌‌های پنجم و ششم توسعه با قطعیت بیشتری پیگیری شد و بنابر برنامه ریزی‌‌‌های انجام شده تا فروردین ماه سال آینده اجرایی خواهد شد‌‌.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی، راه اندازی این سامانه را باعث ایجاد شفافیت در نظام عرضه و تامین کالایی صنعت نفت دانست و یادآور شد‌: در صورتی اجرایی شدن این سامانه، حساسیت نهادهای نظارتی کمتر شده و امکان بررسی منابع مالی و تامین کالایی برای شرکت‌‌‌های عامل و سازندگان داخلی فراهم خواهد شد‌‌.

خلیلی اجرایی شدن ep را به عنوان یکی از الزامات زیرساختی صنعت نفت عنوان کرد و گفت‌: بخش عمده‌‌ای از رقابت در میان شرکت‌‌‌های معتبر بین المللی در صنعت نفت مربوط به زیرساخت‌‌‌هاست که شرکت ملی نفت ایران با راه اندازی این سامانه می تواند تا حدود زیادی در این حوزه موفق عمل کند‌‌.

وی در ادامه از اجرایی شدن مقدمات راه اندازی این سامانه در چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت خبر داد و گفت‌: در حال حاضر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی به توفیقاتی خوبی در این زمینه دست یافته است‌‌.

وی افزود‌: وسعت و گستردگی حوزه فعالیت شرکت ملی نفت ایران به حدی است که دستیابی به این سامانه را با کندی مواجه کرده است‌‌. خلیلی تاکید کرد‌: با این وجود اصرار مدیریت ارشد شرکت ملی نفت ایران بر پیاده سازی این سامانه در این شرکت است‌‌.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی در پایان از دست اندرکاران تمامی شرکت‌‌‌های تابعه خواست تا مشکلات شرکت‌‌‌های متبوع خود را در حوزه مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری، اطلاعاتی و یا زیرساختی به سرعت مرتفع سازند تا مقدمات اجرایی شدن این پروژه فراهم شود‌‌.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن