همایش مدیریت دارایی پروژه‌های ساحلی و فراساحلی

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با همکاری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت نخستین همایش مدیریت یکپارچه دارایی پروژه های ساحلی و فراساحلی را پنجم و ششم اسفند ماه سال جاری برگزار می کند.

به گزارش انرژی امروز، این همایش با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی جامع و بهره گیری مناسب از فناوری های نوین نگهداری و تعمیرات در صنایع نفت و گاز کشور برگزار می گردد تا از وقوع رویدادهای ناگواری همچون ایجاد انفجار، توقف تولید و خسارت‌های گسترده جانی و مالی در این صنعت جلوگیری گردد. 

با توجه به رخدادهایی که تا پیش از این در سالیان متمادی، در آتش سوزی پالایشگاه ها، انفجار خطوط انتقال گاز فراساحل و همچنین انفجار خطوط گاز درون شبکه ای در صنعت نفت و گاز کشور قابل مشاهده بوده است لذا بهره‌گیری از سیستمی جامع جهت پیشگیری از حوادث و افزایش طول عمر مفید تاسیسات نفتی ضروری به نظر می رسد.

لازم به ذکر است، با توجه به اینکه که مقوله تعمیر و نگهداری را به عنوان یکی از محورهای سیستم مدیریت یکپارچگی دارایی ها دوچندان می‌کند، قدمت وطول عمر زیاد بخشی از تاسیسات نفتی و گازی در کشور می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تاسیسات دریایی، نخستین همایش مدیریت یکپارچه دارایی پروژه های ساحلی و فراساحلی با هدف تاکید بر اهمیت و جایگاه مدیریت یکپارچگی دارایی در صنعت نفت و گاز فراساحل کشور و همچنین ارائه برنامه ها و دیدگاه های مسئولین اجرایی و قانونگذاری کشور برگزار می گردد.

همچنین طرح نیازها و مشکلات فنی از دیدگاه شرکت های تولید کننده و بهره بردار، ارائه راه حل‌های اجرایی توسط مشاوران و پیمانکاران و ارائه ظرفیت صنایع داخلی مرتبط با خدمات مورد نیاز مدیریت دارایی از جمله اهداف برگزاری این رویداد تخصصی است.

همچنین همفکری صاحبنظران و کارشناسان مدیریت دارایی و طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات و نهایتا بررسی و ارایه آخرین فناوریها، تحقیقات، بهترین تجربیات و درس آموخته ها در زمینه نگهداری و مدیریت یکپارچگی دارایی اهداف نهایی نخستین همایش مدیریت یکپارچه دارایی پروژه های ساحلی و فراساحلی را تشکیل می دهد.

براساس این گزارش،‌ محورهای همایش یاد شده نیز شامل برنامه ریزی مدیریت یکپارچه و ارزیابی ریسک، بازرسی، مانیتورینگ و تست و نهایتا نگهداری و تعمیرات می باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن