واکنش به ادعای استخدام چوپان ها قراردادموقت ها دکتری دارند

 دبیر انجمن صنفی کارکنان قرارداد موقت نفت گفت: اظهارات آقای سیدحمید حسینی که اعلام کردند در دولت احمدی نژاد به یکباره نیروهای قراردادی، رسمی شدند نادرست است؛ به دلیل اینکه در طی این سال ها حتی یک نیروی قراردادی رسمی نشده است بلکه نیروهای پیمانکاری، قراردادی شدند.

محمد باقر اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در خصوص اظهارات اخیر حمید حسینی، فعال بخش خصوصی، تحت عنوان «چوپان هایی که استخدام وزارت نفت شدند» و همچنین اظهارات او درباره استخدام کارکنان قراردادی نفت گفت: ایرادات بسیاری به صحبت های آقای حسینی وارد است و از اظهارات او متعجبیم؛ چراکه ایشان علاوه بر اینکه اطلاعاتشان درخصوص نیروهای قراردادی و رسمی نفت نادرست است؛ از صحبت هایشان پیداست که کاملا با موضوع سیاسی برخورد کرده اند.

او با اشاره به اینکه «آقای حسینی عملا به کارکنان قرار داد موقت نفت توهین کردند وشایسته است بابت صحبت هایشان عذرخواهی کنند» افزود: اظهارات ایشان که اعلام کردند در دولت احمدی نژاد به یکباره نیروهای قراردادی، رسمی شدند نادرست است؛ به دلیل اینکه در طی این سال ها حتی یک نیروی قراردادی رسمی نشده است بلکه نیروهای پیمانکاری تبدیل وضعیت شدند و در ادامه قراردادی شدند.

اکبرزاده افزود: علاوه بر این بارها خود آقای وزیر اظهار کرده اند که وضعیت نیروهای قراردادی اسفناک است و باید بهبود یابد؛ واقعا هدف آقای حسینی و انگیزه ایشان از صحبت هایی که روز گذشته داشتند را نمی دانیم. کارکنان قرارداد موقت سابقه کار بسیاری دارند و حتی بسیاری ازنیروها مقطع دکتری را نیز به پایان رسانده اند و افراد بی سوادی نیستند.

دبیر انجمن صنفی کارکنان قرارداد موقت نفت اظهار کرد: ایشان در بخش خصوصی کار می کنند و از مشکلات کارکنان قرارداد موقت نفت و وضعیت معیشت آنان کاملا بی اطلاع هستند و به راحتی اینگونه سخن می رانند.

او با بیان اینکه «ما پیش از دولت نهم وارد صنعت نفت شدیم» تصریح کرد: در ابتدا اعلام کردند که نیروها سه سال اول قراردادی بمانند، دو سال دوم پیمانی و سپس رسمی شوند. در دولت آقای روحانی نیز تبدیل نیروهای قراردادی به رسمی در حال تصویب است؛ همچنانکه نیروهای قراردادی سازمان های دیگر ساماندهی شدند، بجز وزارت نفت که همیشه اعلام کرده اند که درخصوص آنها بر مبنای تصمیمات احساسی عمل شده است.

دبیر انجمن صنفی کارکنان قرارداد موقت نفت تاکید کرد: کسانی که در حادثه اخیر فوران چاه میدان رگ سفید فوت شدند، همین کارکنان قرارداد موقت بودند که از کمترین مزایا محرومند؛ انتظار داریم ایشان که اطلاع کافی از اوضاع معیشت این کارکنان ندارند بجای اینکه باری از دوش کارکنان بردارند با اظهاراتشان بار بیشتری بردوش این کارکنان زحمتکش نگذارند.

به گزارش «انرژی امروز»، روز گذشته سید حمید حسینی، فعال بخش خصوصی در مصاحبه با یکی از سایت ها اظهار کرد: وزارت نفت دولت احمدی نژاد به چوپان‌هایی که سمت خط لوله نفت و گاز گوسفندان خود را به چرا می بردند به صورت ماهانه مبلغی را پرداخت می کرد که همزمان با شغل خود مراقب خط لوله گاز و نفت هم باشند. این پول در قالب یک قرارداد پرداخت می شد و چوپان‌ها هم از خطوط لوله نفت و گاز مراقبت می‌کردند. بعد ناگهان در دولت تصمیم گرفته شد که تمام نیروهای قراردادی، رسمی شوند. در نتیجه این چوپان‌ها هم به استخدام نفت درآمدند. اظهارات حسینی واکنش‌های تندی از سوی کارکنان صنعت نفت در پی داشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن